همشهری آنلاین: افسر ارتش یمن با اشاره به شلیک دومین موشک اسکاد یمن به مهم ترین پایگاه نظامی سعودی‌ها در استان ریاض گفت: موشکهای اسکاد ارتقاء داده شده و این موشکها اکنون می تواند به اهدافی اصابت کند که سعودی‌ها از درک آن نیز عاجزند.

شلیک موشک اسکاد ارتش یمن به پایگاه موشکی سعودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه المسیره،السیانی با اشاره به شلیک دومین موشک اسکاد به پایگاه موشکهای بالستیک اَلسِّلِیِّلْ گفت: ارتش با همه اینها توانسته است پیام محکمی به پایتخت شرارت بدهد. ارتش یمن با شلیک موشک به این پایگاه نشان داد گزینه های غافلگیر کننده زیادی در اختیار دارد.

شلیک موشک اسکاد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاه موشک‌های بالستیک اَلسِّلِیِّلْ در استان ریاض عربستان از چند جهت غافلگیر کننده بود که قدرت آن در اصابت دقیق به هدفش در عمق خاک عربستان از جمله آنهاست.

پایگاه اَلسِّلِیِّلْ نخستین پایگاه موشک‌های بالستیک عربستان به شمار می‌رود و حاوی تعداد زیادی سامانه‌های موشک‌های بالستیک دوربرد و میان برد ‌است.

دو افسر ارشد سعودی و شماری از افسران عرب و غیر عرب در پی اصابت موشک اسکاد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاه موشکهای بالستیکی اَلسِّلِیِّلْ در استان ریاض عربستان ناپدید شده‌اند که فرمانده پایگاه السلیل یکی از مفقودین است.

بنا بر این گزارش ، استانهای تَعِزْ ، صعده ،‌ حَجَّه ، لَحَجّ ، البیضاء و عُمْران یمن دیروز و بامداد روز چهارشنبه هدف حملات جنگنده های سعودی بود و در این حملات ۱۴ نفر شهید و شمار دیگری زخمی شدند.

ابعاد جديد جنايت سعودي ها در يمن

در استان مأرب نیز ابعاد جدیدی از جنایت روز دوشنبه سعودی‌ها بر ملا شد.

10 نفر از اعضای یک خانواده در این جنایت و در حمله جنگنده های سعودی آمریکایی به منطقه ای در مأرب شهید شدند.

جنگنده های سعودی بامداد چهارشنبه مناطق وادی بن جراده و شهر ضحیان را در استان صعده هدف حملات خود قرار دادند.

در حمله به مدرسه «22 ماه مه» در وادی بن جراده چهار نفر به شهادت رسیدند.

پنج نفر از اعضای یک خانواده نیز دیروز در حمله جنگنده‌های سعودی به منطقه حوبان در استان تعز شهید شدند.

جنگنده‌های سعودی مناطق مسکونی را در منطقه یسنم در ناحیه مرزی باقم و شبکه ارتباطات را در منطقه املح در ناحیه کتاف در استان صعده هدف قرار دادند.

منطقه عطان در استان صنعا هم شاهد حملات جنگنده های سعودی بود.

این جنگنده ها همچنین سه بار منطقه المفلوق را در ناحیه سفیان استان عمران بمباران کردند.

جنگنده های سعودی در حمله به استان صعده، مناطق وادی بن جراد و شهر ضحیان را هدف قرار دادند.

در استان لحج، منطقه صبر، در عدن منطقه بیر احمد و در استان صعده، مناطق الرصیفات، رازح ، الصافیه و شهر رحبان هدف حملات سعودی ها قرار گرفتند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دو زره پوش ارتش سعودی را در نجران منهدم کردند و پایگاه نظامی آنها را در وادی الثعبان هدف قرار دادند.

واحد موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن پایگاه نظامی المسارحه را در جیزان با موشک‌های نجم الثاقب هدف قرار دادند.

پس از اصابت موشک به این پایگاه، آتش از آن شعله کشید.

ارتش و کمیته های مردمی یمن پایگاه های نظامی سعودی را در مناطق «‌ اللمَفخره » ، « الخُوجره » و « المَذخره » در جیزان گلوله باران کردند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در گزارش جدید خود حملات هوایی ائتلاف سعودى به یمن به ویژه صعده در شمال غرب این کشور را غیرقانونی و مغایر با قوانین جنگ خواند.

شبکه المیادین به نقل از خبرگزاری عربستان سعودی از کشته شدن یک نظامی سعودی خبر داد.

این نظامی، روز گذشته در نجران زخمی شده بود.

کد خبر 299784

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha