یکشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۵
۰ نفر

گروه اقتصادی: رئیس سازمان بازرسی کل کشور از تدوین طرح دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری در این سازمان خبر داد.

وی گفت: به زودی دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری با هدف رفع مشکلات حقوقی، تقنینی و اجرایی در سازمان بازرسی کل کشور راه‌اندازی می‌شود.

محمد نیازی در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری به تبیین نقش سازمان بازرسی کل کشور در موضوع سرمایه‌گذاری به‌خصوص سرمایه‌گذاری خارجی پرداخت و با اشاره به اهمیت اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی گفت: پس از ابلاغ این سیاست‌ها‌، سازمان بازرسی کل کشور با تشکیل کمیسیونی برنامه‌های نظارتی خود را تدوین و به مراجع مربوط ابلاغ کرد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های کمیسیون، طرحی برای ایجاد دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری در کشور است که با راه‌اندازی این دفتر، اولاً آسیب‌های این بخش شناسایی و سپس آسیب‌زدایی می‌شود، ثانیاً اگر در بدنه دستگاه اجرایی، قضایی یا تقنینی موانع یا عواملی باشند که موجب اختلال در امر سرمایه‌گذاری شوند در جهت رفع آن اقدام خواهد شد.

نیازی، بررسی موانع سرمایه‌گذاری در کشور به خصوص سرمایه‌گذاری خارجی به وسیله سازمان بازرسی کل کشور را یادآور شد و گفت: در کشور، قوانین خوبی در موضوعات مختلف تدوین، تصویب و ابلاغ می‌شود ولی در عمل و اجرا ممکن است با اشکالاتی مواجه شود، یکی از کارهای خوب سازمان بازرسی کل کشور بررسی و شناسایی این موانع در کشور است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، با اعلام اینکه نظارت این سازمان به گونه‌ای است که مشوق سرمایه‌گذاری در کشور است، گفت: رویه‌ها و سیاست‌های سازمان بازرسی کل کشور به سمت حمایت، تشویق و توسعه سرمایه‌گذاری در کشور است.

نیازی، در بخشی دیگر از سخنانش با تأکید بر اینکه عوامل اجرای سیاست‌های اصل 44 در هر سه قوه باید حامی اجرای این سیاست‌ها باشند، اظهار داشت: سازمان بازرسی کل کشور از همه ظرفیت‌های قانونی خود برای حمایت از سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاری در کشور و رفع موانعی که در کارشان خلل ایجاد می‌کند استفاده خواهد کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، بی‌ثباتی و تراکم قوانین و مقررات را از آسیب‌های امنیت سرمایه‌گذاری عنوان کرد و افزود: اطاله دادرسی در مورد رفع اختلاف سرمایه‌گذاران (در بخش قضا) و فراهم نکردن تسهیلات سرمایه‌گذاری یا انجام ندادن وظایف که برعهده دستگاه‌های اجرایی است (در بخش اجرا) از جمله موانع و آسیب‌های امنیت سرمایه‌گذاری است.

نیازی در پایان تأکید کرد: سازمان بازرسی کل کشور به عنوان دستگاه نظارتی مستقل در کشور، آماده حمایت از سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران و برخورد قانونی با اخلا‌ل‌کنندگان این مسیر است.

کد خبر 29967

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز