همشهری آنلاین: هواپیمای خورشیدی "سولار ایمپالس" دومین تلاش برای پرواز بر فراز اقیانوس آرام که یک رکورد تازه خواهد بود را شروع کرد.

دومین تلاش هواپیمای خورشیدی برای عبور از اقیانوس آرام

به گزارش ایرنا، سولار ایمپالس روز گذشته ساعت 18:03 به وقت گرینویچ پرواز خود را از پایگاه ناگویای ژاپن شروع و قرار است حدود 120 ساعت بعد در ایالت هاوایی آمریکا به زمین بنشیند.

تیم پرواز تقریبا 2 ماه منتظر صاف شدن هوا برای عبور از فراز این اقیانوس بوده است. تلاش اول برای پرواز از فراز آرام پس از تغییر در وضعیت هوا و فرود اجباری هواپیما ناکام مانده بود.

این بار، تیم پرواز بلند شدن هواپیما از زمین را تا چند ساعت پس از برخاستن از زمین منتشر نکرد، مبادا باز هم مجبور به برگشتن شود.

با این حال اگر خلبان موفق شود، این طولانی‌ترین پرواز در تاریخ هوانوردی و بیش‌ترین مسافت طی شده تا به امروز توسط یک هواپیمای خورشیدی خواهد بود.

عبور از اقیانوس آرام هشتمین بخش سفر سولار ایمپالس به دور زمین خواهد بود. اما این سخت‌ترین بخش است و چندین هفته به تاخیر افتاده است.

آندره بورشبرگ خلبان و از سازندگان سولار ایمپالس ابتدا قرار بود این سفر را از نانجینگ چین به سوی هاوایی انجام دهد.

او چند هفته را همراه تیم پشتیبانی زمینی در نانجینگ گذراند تا منتظر از راه رسیدن هوای مناسب باشد و نهایتا روز ۳۱ مه پرواز کرد اما چند ساعت بعد پیش‌بینی هوا ناگهان تغییر کرد و مجبور شد هواپیما را در ژاپن فرود آورد.

این هواپیما حاوی ۱۷ هزار سلول خورشیدی است و آفتاب تنها منبع تامین انرژی آن است. مرحله بعدی سفر هواپیما در آمریکای شمالی خواهد بود و بعد برای عبور از اطلس تلاش خواهد کرد.

کد خبر 299540

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha