همشهری آنلاین: یکی از اسناد جدید ویکی لیکس درباره توطئه‌ها و تحرکات پنهان عربستان، حاکی از ارتباط نزدیک و حضوری سفارت این کشور در پاکستان با اعضای گروه‌های تروریستی فعال در این کشور است.

افشای ارتباط عربستان با تروریست ها در پاکستان

به گزارش ايرنا، بسیاری از رسانه های پاکستان روز یکشنبه بطور گسترده به انتشار سند ویکی لیکس درباره ارتباط نزدیک سفارت عربستان در اسلام آباد با گروه تروریستی موسوم به شبکه حقانی در پاکستان پرداختند.

در یکی از این اسناد منتشره که در زیر آن امضای 'عبدالعزیز ابراهیم صالح' سفیر سابق عربستان در اسلام آباد وجود دارد، این دیپلمات عربستانی جزئیاتی را درباره ملاقات خود با 'نصیرالدین حقانی'، یکی از پسران 'جلال الدین حقانی' رهبر شبکه حقانی، در روز 15 فوریه سال 2012 توضیح داده است.

گزارش ها حاکی است نصیرالدین حقانی در نوامبر سال 2013، بیش از یک سال بعد از این تماس ها، کشته شده است.

یکی دیگر از اسناد ویکی لیکس نیز از جاسوسی گسترده سفارت عربستان در پاکستان علیه دیپلمات های ایرانی در اسلام آباد، به ویژه در آغاز دوره سفارت علیرضا حقیقیان سفیر کنونی ایران در پاکستان حکایت دارد.

عربستان در روزهای گذشته و پس از افشای 60 هزار سند مربوط به اقدامات مخفیانه ریاض در زمینه های گوناگون، به شهروندان و رسانه های این کشور نسبت به انتشار و یا به اشتراک گذاشتن این اسناد از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی هشدار داد.

'اسامه نقلی' سخنگوی وزارت امور خارجه عربستان مدعی شد که بسیاری از اسناد فاش شده از سوی ویکی لیکس ساختگی و جعلی است. وی در عین حال هشدار داده است که هریک از شهروندان یا رسانه های این کشور که اقدام به انتشار یا به اشتراک گذاشتن این اسناد کند، تحت تعقیب قضایی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 299456

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha