همشهری‌آنلاین: وزارت کشور کویت امروز یکشنبه هفتم تیر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای پلیس کویت راننده خودرویی را که عامل انفجار انتحاری در یک مسجد شیعیان را جابه‌جا کرده بود، بازداشت کردند.

kuwait-mosque

این انفجار که مسئولیت آن را گروه تروریستی داعش بر عهده گرفته است،تا لحظه تنظیم این خبر 27 کشته و 227 زخمی بر جای گذاشته‌است.

طبق بیانیه وزارت کشور کویت که خبرگزاری رسمی این کشور آن را منتشر کرده است، مقامات کویتی همچنین مالک خانه‌ای را که این راننده در آن پنهان شده بود، بازداشت کرده اند.

به گفته مقامات وزارت کشور کویت این فرد که کویتی است، یک ایدئولوژی افراط‌گرایانه و منحط را در کشور ترویج می کرد.

بنا به اعلام وزارت کشور کویت، راننده تاکسی بازداشت شده که عبدالرحمان صباح عیدان سعود نام دارد و سال1989  متولد شده، از ساکنان غیرقانونی کویت به شمار می‌رود.

در بیانیه وزارت کشور کویت آمده است:راننده مظنون خود را در خانه‌ای در ناحیه الرقه در منطقه الاحمدی در جنوب شهر کویت پنهان کرده بود و مالک این خانه نیز مروج یک ایدئولوژی افراط گرایانه بود.

شمار زیادی از کویتی‌ها در گروه‌های افراط‌گرای سنی از جمله داعش فعالیت می‌کنند و به گفته کارشناسان، انفجار روز جمعه در کویت با هدف ایجاد تفرقه میان سنی‌ها و شیعیان که تقریبا یک سوم از جمعیت کویت را تشکیل می‌دهند، انجام شده‌است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از کویت، هزاران نفر روز شنبه در مراسم تشییع جنازه 18 تن از 27 نفری که در انفجار انتحاری روز جمعه در مسجد شیعیان کویت کشته شدند، شرکت کردند.

این اولین حمله از این نوع است که در کشور کوچک امیر نشین کویت در حاشیه خلیج‌فارس اتفاق افتاده و مسئولیت آن را داعش بر عهده گرفته است.

چند هفته پیش نیز عناصر داعش دو مسجد شیعیان را در عربستان سعودی هدف قرار دادند. داعش همچنین مسئولیت انفجاری را که روز جمعه در یک ساحل تفریحی در تونس روی داد و 38 قربانی بر جا گذاشت، بر عهده گرفته است.

کد خبر 299372

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha