همشهری آنلاین: با وجود گذشت دو سال از عمر دولت یازدهم، ۱۳ دانشگاه کشور همچنان با سرپرست اداره می‌شوند که دانشگاه فرهنگیان با مدت سرپرستی یک سال و نه ماه در صدر این دانشگاه‌ها قرار دارد.

دانشگاه فرهنگیان

به گزارش تسنيم، با وجود برگزاری چندین جلسه کمیته انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها، همچنان برخی دانشگاه‌های بزرگ کشور با سرپرست اداره می‌شوند که از این میان دانشگاه‌ فرهنگیان با حدود یک سال و نه ماه سرپرستی مهر‌محمدی، در صدر این دانشگاه‌ها قرار دارد.

دانشگاه‌های اصفهان و خوارزمی نيز با سرپرستی یکسال و 7 ماهه طالبی و یکسال و 6 ماهه سبحان‌اللهی، پس از دانشگاه فرهنگيان، ركورددار اداره شدن با سرپرست هستند.

سرپرستان دانشگاه‌هایی مانند تحصیلات تکمیلی زنجان، مراغه، بجنورد، چمران اهواز، اراک و صنعتی سهند نیز طول دوره سرپرستی‌شان از یک‌ سال گذشته است.

مركز آموزش عالی لامرد با حدود 10 ماه سرپرستی پس از این دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد و در این میان مدت سرپرستی سرلک در دانشگاه پیام‌نور و اخباری دانشگاه جامع علمی کاربردی در آستانه پایان یافتن 6 ماه مهلت قانونی است.

در میان دانشگاه‌های کشور تنها دانشگاه صنعتی قم است که پس از انتصاب توسط محمد فرهادی در 17 خرداد 94، تا پایان یافتن مهلت قانونی سرپرستی‌اش، فاصله‌ای 6 ماهه باقي است.

با توجه به اینکه جلسات کمیته انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تعیین تکلیف سرپرستان دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و اطلاع‌رسانی تصمیمات آن در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت می‌گیرد، باید منتظر ماند و دید در جلسه هفته آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی که دو هفته دیگر برگزار می‌شود، تکلیف ریاست کدام یک از این دانشگاه‌ها مشخص شده است.

اسامی این دانشگاه‌ها و تاریخ حکم سرپرستی آنها در جدول ذیل آمده است.

نام دانشگاه سرپرست تاریخ حکم سرپرستی
اصفهان هوشنگ طالبی 20 آذر 92
خوارزمی سبحان الهی 29 دی 92
تحصیلات تکمیلی زنجان محمدی خالصی فرد 13 بهمن 92
مراغه صالح شهابی وند 28 بهمن 92
بجنورد احمد محقر 24 اسفند 92
شهيد چمران اهواز محمد رعایایی 28 اسفند 92
اراک سعید حمیدی 23 دی 92
صنعتی سهند آذری خسرو شاهی 25 خرداد 93
آموزش عالی لامرد علی تیزرو 9 شهریور 93
پیام نور محمدعلی سرلک 8 دی 93
جامع علمی کاربردی محمد اخباری 10 دی 93
صنعتی قم خوشنویسان 17 خرداد 94
دانشگاه فرهنگیان مهر محمدی 24 شهریور 92 توسط وزیر آموزش و پرورش
کد خبر 299290

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha