شنبه ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: در این هتل، مهمانان مجبورند در کنار زرافه‌های زنده و سرحال ساکن در محوطه هتل زندگی کنند

زرافه

در شماره‌هاي قبل گفتم كه يكي از چيزهايي كه معمارها قبل از طراحي و ساختن هتل‌ها از خودشان مي‌پرسند اين است كه اولا مهمانان آن‌جا چه كساني هستند و دوما آن‌ها چرا بايد به اين هتل بيايند؟!

بعد به اين فكر مي‌كنند كه چه چيزهايي بايد در آن هتل باشد تا مشتريانش از آن‌جا راضي باشند و در نتيجه بعدا باز هم به سراغ آن‌جا بروند.

اين وسط قدرت تخيل بعضي از اين معمارها آن‌قدر زياد مي‌شود كه باعث مي‌شوند طرح‌هايشان بسيار غريب و عجيب شوند؛ تا جايي كه خيلي از مردم تنها به خاطر بودن در آن هتل بخصوص، حاضر باشند پول بدهند و مدتي را در آن‌جا سپري كنند.

در شماره‌ي قبل، با چند نمونه از اين هتل‌هاي غريب و عجيب آشنا شديم. حالا هم مي‌خواهيم با چند مورد ديگر از اين ساختمان‌هاي عجيب آشنا شويم. آماده‌ايد؟

  • هتل زرافه‌اي

اين هتل با هتل‌هايي كه تا به اين لحظه با هم ديديم و به شباهت حيوانات مختلف ساخته شده بودند، خيلي فرق دارد، چرا كه در اين هتل، مهمانان مجبورند در كنار زرافه‌هاي زنده و سرحال ساكن در محوطه هتل زندگي كنند.

ماجرا از اين قرار است كه صاحبان اين هتل، آن‌قدر عاشق زرافه‌ها بوده و هستند كه چند تا از آن‌ها را به محل زندگي خود برده‌اند.

اين زرافه‌ها آزادانه در محوطه‌ي هتل گردش مي‌كنند و در هنگام غذا خوردن مهمانان، سرشان را از پنجره اتاق‌ها داخل كرده و با نگاهي مظلومانه از آن‌ها مي‌خواهند كه كمي از غذاي خود را به آن‌ها بدهند!

اين هتل يك ويژگي ديگر هم دارد و آن اين است كه از بچه‌فيل‌هاي يتيم هم در اين مكان نگهداري مي‌شود. زمين اين هتل در منطقه‌اي حفاظت شده، در نايروبي در كشور كنيا واقع شده است.

  • هتلوموبيل!

اين هتل جالب و غير عادي، در حقيقت يك تريلر دو طبقه و بسيار بزرگ است. محل آن هم خيلي مهم نيست، چون هر جا كه به اندازه پارك كردنش جا داشته باشد، مي‌تواند از مهمانانش پذيرايي كند.

البته اين مهمانان هم مي‌توانند درون هتل خود به سفر هم بروند، چون اين هتل 11 اتاقه را مي‌توان به يك كاميونت متصل كرد و آن را به هر نقطه‌ي دلخواهي كشيد. اين هتل كوچك و سيار مي‌تواند تا 44 نفر را در خود جا دهد.

  • هتل بشكه‌اي

هتل بعدي در ليست ما، در شهر «استاوورن» در كشور هلند قرار گرفته و «هتل دو ورووه وان استاوورن» نام دارد. ويژگي خاص اين هتل اين است كه اتاق‌هاي آن از بشكه‌هاي بسيار بزرگي كه ديگر قابل استفاده نيستند، ساخته شده‌اند.

اين بشكه‌ها آن‌قدر بزرگ هستند كه مي‌توانند يك سوئيت كامل شامل اتاق خواب، اتاق نشيمن و سرويس بهداشتي را براي دو نفر در خود جا دهند.

اما خب اين هتل 4 اتاقه، يك اشكال نه چندان بزرگ هم دارد و آن اين است كه بوي محتويات داخل بشكه‌ها كه سال‌ها درونش مانده‌اند، هنوز از بين نرفته و مهمانان ممكن است در هنگام ورود به اتاق، آن را حس كنند.

البته اين مساله بعد از چند ثانيه حل مي‌شود، چون انسان بعد از چند لحظه، به بوي محيط عادت مي‌كند. در نتيجه حتي مهمانان آن‌جا هم نگران اين مساله نيستند.

  • چيپ‌ترين هتل دنيا؟

هتل «ريوگيونگ» كه در شهر «پيونگ يانگ» در كشور كره شمالي واقع شده، زماني قرار بود عنوان مرتفع‌ترين هتل دنيا را به خود احتصاص دهد، چون قرار بود 3000 اتاق در 105 طبقه هتل ساخته شود.

البته در سال 1992، يعني 23 سال پيش، ساختن آن به دليل كمبود بودجه، متوقف شد، اما در سال 2008 يعني 7 سال پيش، ساختن آن را دوباره از سر گرفتند.

اما در هر حال، بزرگي و ارتفاع زياد آن، تنها ويژگي خاص آن‌جا نيست، چون كه به نظر بسياري از معماران، اين هتل، از نظر كيفيت طراحي، بدترين هتل دنياست و متخصصان هم فكر مي‌كنند كه اگر روزي ساختن آن به پايان برسد، مشتريان زيادي به آن‌جا نخواهند رفت.

آخ! وسط بازار بگيري بخوابي...

حتما شما هم كسي را مي‌شناسيد كه معتاد به خريد يا گشتن در پاساژها و مراكز خريد باشد.

آقاياني كه خيلي اهل اين كار نيستند، در هنگام خريد، معمولا احساس خوبي ندارند. در شهر «استكهلم» كه پايتخت سوئد است.

يكي از مراكز خريد، كار جالبي انجام داده و در وسط آن‌جا، اتاق‌هايي براي استراحت مشتريان درست كرده‌اند تا اگر از خريد خسته شدند يا ديگر حوصله همراهان‌شان را نداشتند، در اين اتاق‌هاي كوچك به استراحت بپردازند.

در اين اتاق‌ها، راحت‌ترين رختخواب‌ها به همراه موسيقي ملايم براي استراحت وجود دارد و مي‌تواند خستگي مردم را حسابي از تن‌شان بيرون كند.

سيدمعين عمراني /منبع:همشهري بچه ها

کد خبر 299247

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha