همشهری‌آنلاین: مقامات دولت ونزوئلا اعلام کردند انتخابات پارلمانی این کشور در تاریخ ۱۵ آذر ،روزی که چاوز برای اولین بار به ریاست‌جمهوری رسید،برگزار خواهد شد.

اعلام تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی ونزوئلا باعث شد گمانه‌زنی‌ها درخصوص تعیین این تاریخ تما شود.

این در حالی است که کارشناسان سیاسی پیش‌بینی کرده‌اند حزب حاکم سوسیالیست ونزوئلا در انتخابات پارلمانی این کشور شکست سختی را تجربه خواهد کرد.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاری رویترز از کاراکاس، «حزب سوسیالیست» ونزوئلا که حزب حاکم این کشور است و رهبری آن را نیکلاس مادورو ،رئیس‌جمهور ونزوئلا به عهده دارد، در حال حاضر 167 عدد از کرسی‌های پارلمان را در اختیار دارد.

بحران اقتصادی در ونزوئلا، کمبود گسترده کالاهای ضروری و همچنین تورم فزاینده در این کشور باعث شده است محبوبیت دولت به شدت کاهش پیدا کند.

فشارهای سیاسی بر «شورای ملی انتخابات» ونزوئلا براي تعیین تاریخ انتخابات پارلمانی اخیرا به شدت افزایش پیدا کرده بود.

حبس دو سیاستمدار و ده‌ها دانشجوی معترض نیز که خواستار تعیین تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور بودند، به تشدید این فشارها کمک کرد.

«تیبیسای لوسنا » ،رئیس «شورای ملی انتخابات» ونزوئلا در گفت‌‌وگو با رسانه‌های این کشور اعلام کرد: «شورای ملی انتخابات، تحت فشار عمل نخواهد کرد.»

اشاره او در این سخنان به انتقادهای مطرح شده توسط مخالفان دولت بود.

تاریخ تعیین شده برای برگزاری انتخابات پارلمانی ونزوئلا نیز یک تاریخ نمادین است. هوگو چاوز ،رئیس‌جمهور پیشین ونزوئلا که بنیانگذار حزب جناح چپ «چاویزمو» محسوب مي‌شود، نخستین بار در تاریخ ششم دسامبر(15 آذر) سال 1998 به سمت رئیس‌جمهوری ونزوئلا انتخاب شد.

کد خبر 298907

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha