نیمار ستاره تیم ملی برزیل بعد از آنکه محرومیتش به ۴جلسه افزایش پیدا کرد، ادامه کوپا آمریکا ۲۰۱۵را از دست داد. نیمار علاوه بر این میزان محرومیت، باید ۱۰هزار دلار جریمه بدهد.

نیمار-فوتبال

كميته انضباطي جام ملت‌هاي آمريكاي لاتين پنجشنبه جلسه‌اي براي رسيدگي به خطاي فاحش نيمار در انتهاي شكست يك برصفر برابر كلمبيا برگزار كرد و در حكمي اوليه، او را به 2جلسه محروميت محكوم كرد.

نيمار در انتهاي شكست برابر كلمبيا با بازيكن حريف درگير شد و تلاش كرد كه با سر به او ضربه بزند. براساس گزارش داور بازي، نيمار بعد از اينكه 2تيم به رختكن رفته‌اند به داوران بازي فحاشي كرده است.

در همان روز پنجشنبه، محروميت نيمار به يك جلسه كاهش پيدا كرد اما قرار شد كه كميته انضباطي دوباره روز جمعه جلسه ديگري تشكيل بدهد كه در آن جلسه، نيمار 4جلسه محروم شد.

نيمار در واكنش به اين حكم سنگين به رسانه‌هاي كشورش گفته است كه به‌نظرش، ‌همه‌‌چيز عليه اوست؛ «آنها يك داور ضعيف را براي اين بازي گذاشته بودند. من خودم فكر مي‌كنم كه قوانين هميشه عليه من هستند.»

غيبت نيمار كه بازوبند كاپيتاني برزيل را به بازو مي‌بندد، مي‌تواند در سرنوشت برزيل در گروه C رقابت‌ها تأثير غيرقابل جبراني بگذارد. همه تيم‌هاي اين گروه 3امتيازي هستند و برزيل در بازي آخر خود در اين گروه، امشب كار سختي برابر ونزوئلاي شگفت‌انگيز دارد. ونزوئلا در بازي اول خود در كمال شگفتي كلمبيا را شكست داد و در بازي دوم با پرو، بدشانس بود كه اخراج يك بازيكنش در نهايت باعث شكست شد. برزيل هم كه در بازي دوم بعد از 2دهه براي نخستين بار برابر كلمبيا شكست خورد، در بازي اول موفق شده بود پرو را 2بر يك ببرد.

  • صعود مقتدرانه شيلي

در گروه يك اين بازي‌ها، شيلي به خوبي از پس اتفاق تلخي كه براي آرتورو ويدال افتاده بود، بر آمد و با پيروزي قاطعانه 5بر صفر برابر بوليوي به دور دوم بازي‌ها صعود كرد. شيلي در حالي در اين بازي به ميدان رفت كه تمام اخبار 2روز قبل از بازي اين تيم، زير سايه تصادف نابهنگام ويدال ستاره اين تيم قرار داشت. ويدال، در آستانه اين بازي، با ماشين گران‌قيمت خود تصادف كرد و بعدا مشخص شد كه هنگام رانندگي، تحت‌تأثير نوشيدني‌هاي الكلي قرار داشته. اين حادثه به هواداران شيلي يك شوك سنگين داد با اين حال پيروزي بزرگ برابر بوليوي، آنها را از اين حادثه عبور داد.

الكسيس سانچز ديگر ستاره شيلي كه يكي از بهترين بازيكنان آرسنال انگليس است، در اين بازي موفق شد نخستين گل خود در تورنمنت را به ثمر برساند.

بوليوي با وجود شكست سنگين در اين بازي، موفق شد با توجه به شكست 2بر يك مكزيك برابر اكوادور، با 4امتياز به‌عنوان تيم دوم از گروه صعود كند. اكوادور هم كه نخستين امتياز‌هاي خود را در بازي با مكزيك گرفت، اين شانس را دارد كه به‌عنوان بهترين تيم سوم هر 3گروه، به دور بعد صعود كند.

شيلي با توجه به تيم خوبي كه دارد، ‌اميدوار است براي نخستين‌بار بتواند در كوپا آمريكا به موفقيت برسد و هواداران اين تيم اعتماد زيادي به ستاره‌ها و خورخه سامپائولي سرمربي پرانرژي تيم دارند. سامپائولي كه تيمش در جام جهاني هم نتايج درخشاني گرفت، بعد از بازي درباره صعود به مرحله دوم بازي‌ها گفت: «اگر مي‌خواهيم تيم‌هاي بزرگي را كه از حالا به بعد در اين رقابت‌ها با آنها مواجه مي‌شويم شكست بدهيم، بايد همينطور كه امروز بازي كرديم بازي كنيم. ما 5بار گل زديم و تيم همچنان بايد حمله را اولويت اول خود قرار بدهد. با اين حال ما بايد در كل تيم به يك تعادل برسيم. امروز ما با يك حريف سخت بازي مي‌كنيم و در بازي‌هاي بعدي هم حريفان قدرتمندتري خواهيم داشت. اگر مي‌خواهيم به نتيجه برسيم، بايد در دفاع هم خوب كار كنيم.»

کد خبر 298665

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha