همشهری آنلاین: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تایید فوت جوان مازندرانی بر اثر تب کریمه‌ کنگو خبر داد.

محسن اعرابی

فارس نوشت: محسن اعرابی درباره فوت یکی از اهالی چالوس به دلیل عارضه تب کریمه‌کنگو اظهار کرد: این فرد به‌دلیل افزایش روند رو به رشد بیماری جان باخت.

وی با اشاره به اینکه در مازندران دو نفر به این عارضه مبتلا شدند که یک نفر جان باخت، بیان داشت: یکی از افراد مبتلا سریعا تحت نظر قرار گرفت که با اقدامات درمانی انجام شده، پس از درمان از بیمارستان مرخص شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران علت شایع شدن تب کریمه‌کنگو در استان را وجود ویروس در بدن کنه‌ای که به گوسفند و گاو می‌چسبند اعلام کرد و افزود: ویروس از بدن کنه به گوسفند و گاو منتقل می‌شود.

وی با اعلام اینکه ویروس کنه باید با سم‌پاشی دام‌ها از بین برود، بیان داشت: دامپزشکی به دلیل کمبود اعتبار در سال‌های موفق به از بین بردن کنه‌ها نشد که همین موضوع مشکلاتی را در استان ایجاد کرد.

اعرابی بیان کرد: افرادی که با دام‌ها سروکار دارند باید مراقب باشند از این حشره آلوده نشوند، همچنین کشتن کنه با ناخن نیز مشکلاتی برای فردی که نسبت به از بین بردن این حشره اقدام می‌کند ایجاد می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه این بیماری در استان روند رو به رشدی ندارد ولی دام‌های استان آلوده هستند، ادامه داد: دامپزشکی در هر نقطه از استان که علائم بیماری مشخص شود اقدام به سم‌پاشی می‌کند.

وی با بیان اینکه نظارت بر کشتارگاه‌ها در استان به خوبی انجام می‌شود، اظهار کرد: گوشت‌های که مردم خریداری می‌کنند برای اینکه با خیال راحت‌تر مصرف کنند 24 تا 48 ساعت در یخچال نگهداری کنند.

اعرابی در پایان درباره آخرین وضعیت بیماری آنفلوآنزای مرغ در استان، گفت: تاکنون آلودگی انسانی در استان نداشتیم.

کد خبر 298603

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha