همشهری آنلاین: گل مراد حلیم اف، فرمانده سابق نیروهای مخصوص وزارت کشور تاجیکستان که به گروه تروریستی و تکفیری داعش پیوسته است، بار دیگر مقام‌های این کشور مسلمان فارسی زبان آسیای میانه را تهدید کرد و گفت که حاضر است حتی برادرش را نیز بکشد.

عضو تاجیک داعش: برادرم را هم خواهم کشت

به گزارش ايرنا، بنا به گزارش رسانه های تاجیکستان،حلیم اف در دومین پیام ویدیویی خود که در روزهای اخیر در شبکه های اجتماعی فضای مجازی منتشر شده است، گفت: «به خدا قسم با سلاحی که در دست دارم به غیر از کافر و مرتد کسی را نمی کشم اما اگر برادرم هم مرتد شود، من او را سر خواهم برید و خواهم کشت، بخصوص اگر مقابل ما جنگ کند".

این در حالی است که گروه تکفیری داعش، همه مسلمانان و پیروان دیگر ادیان را که قرائت ارتجاعی این گروه تروریستی را از دین قبول ندارند، کافر و مرتد می داند.

به گفته «محمدتقی المولی» از نمایندگان مجلس عراق، داعش، شیعیان را کافر و اهل سنت را مرتد می داند و از این رو، ریختن خون آنها را جایز می شمارد.

کارشناسان می گویند داعش که شاخه ای از سلفی های تندرو و وهابی به شمار می رود، تمام غیر هم کیشان خود را تکفیر کرده، با خشونت تمام با آنها برخورد می کند و حتی به نام مرتد بودن، آنها از دم تیغ می گذراند.

پیام جدید گل مراد حلیم اف، پاسخی به دعوت برادرش است که از وی خواسته بود به تاجیکستان برگردد.

گل مراد حلیم اف 40 ساله ، دارای درجه سرهنگی و فرمانده نیروهای مخصوص وزارت کشور تاجیکستان بود که اردیبهشت گذشته در نخستین پیام ویدئویی خود پس از یک ماه ناپدیدشدن اعلام کرد به داعش در سوریه پیوسته است و بزودی به تاجیکستان باز خواهد گشت.

او از سال 2012 تا زمان پیوستن به گروهک داعش فرماندهی نیروهای مخصوص وزارت کشور تاجیکستان را برعهده داشت و دوره های آموزشی خود را در روسیه و آمریکا گذرانده بود.

پس از انتشار نخستین پیام، برادر گل مراد که از مقامات ارشد نظامی و امنیتی تاجیکستان است، ضمن استعفا از مسئولیتهایش، از او خواست به کشورش بازگردد.

با این حال، مقام های تاجیکستان، استعفای برادر او را نپذیرفتند و او همچنان در این کشور به فعالیتهای خود ادامه می دهد.

در واکنش به درخواست برادر، اکنون گل مراد حلیم اف در دومین پیام ویدیویی خود نه تنها دعوت او را رد کرده بلکه حتی تهدید کرده است اگر برادرش بخواهد مانع شود، حتی او را هم خواهد کشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا از دوشنبه، در این فیلم ، ابتدا یک جوان که به نظر می رسد «نصرت نظراف» جوان 39 ساله اهل کولاب تاجیکستان است و با لقب «ابوخالد کولابی » در سوریه فعالیت می کند، با زبان تاجیکی می گوید:« بعضیها می گویند این برادر (اشاره به گل مراد حلیم اف) برای کشتن فرماندهان تاجیکستان به داعش پیوسته است اما این دروغی بیش نیست.»

سپس خود گل مراد حلیم اف می گوید: «'فرقان فلسطین' برادرم است و به خدا قسم با سلاحی که در دست دارم به غیر از کافر و مرتد کسی را نمی کشم اما اگر برادرم هم مرتد شود، من او را سر خواهم برید و خواهم کشت، اگر مقابل ما جنگ کند».

در انتهای این نوار نیز نصرت نظراف (که در این ویدیو، از او به عنوان فرقان فلسطین نام برده شده،) مسوولان تاجیکستان را تهدید می کند.

در این نمایش دو دقیقه ای، گل مراد حلیم اف در میان دو نفر نشسته و بالای سرشان نیز پرچم سیاه داعش آویزان شده است.

به نوشته برخی رسانه های تاجیکستان، "فرقان فلسطین" یا همان نصرت نظراف، حدود یک و نیم سال پیش به گروهک تروریستی و تکفیری داعش پیوسته و تاکنون چندین پیام ویدیویی منتشر کرده است. گفته می شود او با لقب ابوخالد کولابی، گروه تاجیکان تحت فرمان این حرکت تروریستی را در سوریه هدایت می کند.

کد خبر 298578

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha