سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

محمدباقر قالیباف شهردار تهران از حل مـعـضـلات ۷۰ سالــه زیست‌محیطی، آلودگی صوتی، آسیب‌های اجتماعی و قطع بودن دسترسی‌های محلی آن دسته از ساکنان مناطق ۱۷و ۱۸خبر داد که در اطراف خطوط راه‌آهن تهران -تبریز و تهران - اهواز سکونت دارند.

قالیباف

به گزارش همشهري، به‌دنبال اعتراضات مداوم ساكنين همجوار خطوط راه‌آهن تهران- تبريز و تهران- اهواز، طرح زير گذر شدن اين دو خط بالاخره از سال 1386در دستور كار شركت راه‌آهن قرار گرفت اما بعد از گذشت چند سال تنها بخشي از اين معضل حل شد درحالي‌كه عملا مردم اين منطقه نتوانسته‌اند از عوارض ناشي از عبور اين خط‌هاي راه‌آهن نجات يابند تا اينكه با پيگيري و همكاري‌هاي صورت گرفته ميان شركت راه‌آهن و شهرداري تهران  محمدباقرقاليباف در مراسم بهره‌برداري از 131طرح‌ عمران شهري در منطقه 18نويد داد كه مشكلات حقوقي بين شهرداري و دولت بر سر تملك مسير 10كيلومتري بجا مانده از انتقال اين خطوط به زير‌زمين به پايان رسيده است.

به گفته وي شهرداري تهران تا سال آينده همين موقع كل اين مسير10كيلومتري با 36متر عرض را تبديل به فضاهاي خدماتي با اولويت فضاي سبز خواهد كرد. تأكيد قاليباف اين بود كه بارگذاري مسكوني و تجاري در اين محور نبايد انجام شود بلكه با احداث فضاي سبز، بحث تاريخي آلودگي‌هاي صوتي ناشي از عبور قطار براي نسل قديم وجديد به فراموشي سپرده شده و به جاي آن فضاهاي شاد و با نشاط براي ساكنين اطراف اين دو خط به ارمغان آورده شود.

يكي ديگر از نويدهاي  قاليباف حل مرحله به مرحله معضلات زيست‌محيطي معادن شن و ماسه بود. وي دراين باره ابتدا از وسعت 400هكتاري اين معادن سخن گفت و افزود: ما مذكراتي با صاحبان اين معادن داشتيم كه اميدواريم بتوانيم براساس توافقات صورت گرفته در مرحله نخست كار تعطيلي 100هكتار از اين معادن را به سرانجام برسانيم كه اين مهم تا مهرماه امسال حل و فصل مي‌شود. وقتي كه نخستين معدن شن و ماسه را تعطيل كنيم، ساير معادن نيز همراهي مي‌كنند اما در اين ميان رسانه‌ها و افكار عمومي نيز بايد اين موضوع را پيگيري كنند.

قاليباف در سخنراني خود درجمع مردم منطقه 18بر پايبندي‌ا‌ش به سياست توجه به مناطق محروم و جنوبي شهر تأكيد كرد و گفت: اين رويكرد همچنان به قوت خود باقي است و همانطور كه مي‌بينيد رشد و رونق درجنوب شهر قابل قياس با گذشته نيست و جنوب شهر نسبت به 12سال پيش كاملا متحول شده با اين همه اقرار مي‌كنم كه هنوز تا رسيدن به نقطه قابل‌قبول فاصله زياد است زيرا واقعا بخشي از مشكلات منطقه از حوزه ماموريتي شهرداري خارج است. تأكيد شهردار تهران اين بود كه درمناطق جنوبي شهر به سمت توليد ثروت حركت شود.

وي گفت: مصمم هستيم بي‌وقفه زير‌ساخت‌هاي مناطق جنوبي را گسترش دهيم تا امكان رشد و پيشرفت فراهم باشد زيرا اگر ما با انجام كارهاي زيرساختي ارزش افزوده را درجنوب شهر بالا ببريم باعث مي‌شود كه محروميت از اين مناطق رخت بربندد و سرمايه‌گذاران به‌دليل فرصت‌هاي فراهم شده به جاي شمال شهر به سمت جنوب ومنطقه 18بيايند. وي گفت: طبيعت فرهنگ جهادي و روحيه جهادي همين است كه پركار و پرتلاش باشيم، بي‌منت و بااخلاص رفتار كنيم و فراز و نشيب‌هاي سياسي واجتماعي ما را از خدمت به مردم بازندارد. با اين روش عزت دنيا و آخرت داريم و حتما انسان عاقل به دنيا و آخرت باهم توجه مي‌كند.

  • حساب و كتاب با تأمين اجتماعي

بنابراين گزارش، قاليباف در جمع خبرنگاران نيز حاضر شد و به سؤالات آنان پاسخ داد. وي درپاسخ به سؤالي درباره بدهي500ميليارد توماني شهرداري به سازمان تأمين اجتماعي گفت: 2ماه قبل با وزارت كار جلساتي داشتيم طبعا يكسري طلب‌ها ما داريم، يكسري طلب تأمين اجتماعي كه توافق شده بدهي ما در قالب تهاتر انجام شود اما درمورد عدد و رقمش اختلاف نظرهايي وجود دارد كه البته با جلساتي كه توسط معاونين مالي و اقتصادي دوطرف برگزار مي‌شود اين مسئله حل خواهد شد. وي درباره اعلام قوه قضاييه مبني بر وجود 3مشتري ديگر براي خريد ندامتگاه اوين، گفت:

كاربري اين زمين در پهنه G است بنابراين هر فرد ديگري هم مشتري خريد اين زمين باشد، بايد آن را به پارك تبديل كند ضمن اينكه ما حتما خوشحال مي‌شويم و به كسي كه آنجا را بخرد و به پارك تبديل كند كمك هم مي‌كنيم و حاضريم آن را تجهيز كنيم. بنابراين گزارش ديروز در مراسم افتتاح 131طرح عمران شهري درمنطقه 18لاله افتخاري نماينده مجلس، حجت‌الاسلام عبدالمقيم ناصحي و اقبال شاكري از اعضاي شوراي شهر نيز حضور داشتند.

  • بوستان مادر تقديم به شهروندان جنوب تهران

علاوه بر بوستان مادر به مساحت 23هكتار، كه ديروز در منطقه 18به بهره‌برداري رسيد، خانه كشتي شهيدان قرباني دستجردي نيز به مساحت حدود 8هزار متر مربع به بهره‌برداري رسيد. اين خانه كشتي قابليت آن را دارد كه حتي ميزبان مسابقات كشتي در سطح ملي باشد. توسعه و ايجاد منظرهاي سبز شهري در بزرگراه آزادگان، احداث 5بوستان جديد، تجهيز و راه‌اندازي مركز كنترل ترافيك جنوب غرب تهران نيز ازجمله طرح‌هايي بود كه ديروز به بهره‌برداري رسيد.

کد خبر 298213

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha