همشهری آنلاین: تندیس حکیم عمر خیام نیشابوری ریاضیدان، فیلسوف و شاعر ایرانی از سوی رایزنی فرهنگی جمهور اسلامی ایران در اسپانیا در دانشگاه کمپلوتنسه مادرید نصب شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، این اقدام  در راستای گسترش روابط فرهنگی ، از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان پس از برگزاری موفق گنگره بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری در دانشگاه کمپلوتنسه، صورت گرفت.

یکی از راه‌های مناسب برای برقراری ارتباط با مراکز فرهنگی و دانشگاهی دیگر کشورها بزرگداشت مشاهیر ایران اسلامی و نصب تندیس آنان است، اقدامی که به نوبه خود یاد و خاطره مفاخر کشورمان را سال ها زنده نگاه خواهد داشت.

نظر به اهمیت توجه به جنبه های فنی طراحی و ساخت اثری هنری و متناسب با فضای  اسپانیا که خود از مراکز مهم مجسمه سازی است، رایزنی فرهنگی طی مکاتبه ای از ریا ست دانشگاه تهران درخواست کرد تا  این تندیس توسط گروه مجسمه سازی پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران ساخته و در راستای تفاهم نامه موجود میان دو دانشگاه به دانشگاه کمپلوتنسه اهدا شود.

در پی موافقت دانشگاه تهران و برای مطالعه دقیق جوانب موضوع جناب آقای شیخ الحکماء رئیس انجمن مجسمه سازان ایران و عضو هیأت علمی گروه مجسمه سازی دانشگاه تهران به اسپانیا سفر کرد.

 پس از مطالعات لازم این تندیس با لحاظ شرایط محیطی و فرهنگی دو کشور در سال جاری ساخته شده و به مادرید منتقل و طی مراسم ویژه ای با حضور شخصیت های علمی و فرهنگی در دانشگاه کمپلوتنسه نصب شد.

کد خبر 29815

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز