همشهری آنلاین: نخستین شناور جمع‌آوری آلودگی‌های نفتی ساخت ایران با عنوان کشتی دریا پاک ۱ در مجتمع کشتی‌سازی فراساحل به آب انداخته شد.

شناور پیشرفته ایرانی برای جمع‌آوری آلودگی نفتی به آب انداخته شد

به گزارش مهر، عباس رئیسی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم به آب‌اندازی نخستین شناور جمع‌آوری آلودگی‌های نفتی در بندرعباس بیان داشت: کشتی دریا پاک1 نخستین شناور جمع‌آوری آلودگی‌های نفتی ساخته شده در منطقه خاورمیانه است. این شناور به سفارش سازمان بنادر و دریانوردی کشور در شرکت کشتی‌سازی بحر گسترش ساخته شد.

مدیرعامل شرکت بحر گسترش هرمز در تشریح جزییات این شناور اظهار داشت: این شناور به طول ۵۵ متر، آبخور ۳.۹۵، ظرفیت سوخت ۲۵۰ مترمکعب، تانک ORO ۵۵۰ مترمکعب پس از چهار سال به اتمام رسید.

به گفته وی، بدنه این شناور توسط شرکت بحرگسترش ساخته شد و تجهیزات آن به‌ دلیل پیشرفته بودن خارج از کشور تهیه و در داخل بر روی شناور نصب شد. شناور دارای دو بال به طول ۱۰۰ متر برای جمع‌آوری آلودگی است.

وی عنوان کرد: طبق قرارداد منعقده باید طی ۲۴ ماه به اتمام می‌رسید، اما به دلیل تحریم‌ها مدت زمان ساخت چهار سال به‌طول انجامید.

رئیسی یادآور شد: آنچه انتظار صنایع کشتی‌سازی است برای حیاط این صنعت مادر در کشور نیازمند حمایت سازمان‌ها و مجموعه‌های حوزه دریا همچون سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت ملی نفتکش‌ها، شرکت کشتیرانی از صنایع کشتی‌سازی در داخل کشور هستیم که اعتماد بیش‌تری به صنعت کشتی‌سازی در داخل کشور داشته باشند.

شناور دریاپاک1 به سفارش سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اعتبار بالغ بر ۶۹۰ میلیارد ریال و به مدت چهار سال توسط مهندسان و متخصصان داخلی کشور در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران ساخته شده است.

این شناور به طول ۵۵ متر و عرض ۱۳ متر از ظرفیت جمع‌آوری ۵۵۰ مترمکعب مواد آلوده‌کننده دریا و ضایعات نفتی برخوردار است. این شنار از پیشرفته‌ترین شناورهای ساخته شده در کشور است که در سریع‌ترین زمان ممکن می‌تواند براي پاکسازی آب‌های آلوده مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 298132

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha