یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۸۵ - ۲۰:۲۳
۰ نفر

گروه شهری: کلیات مربوط به محدوده شهر تهران در جلسه روز یکشنبه[5 شهریور] شورای اسلامی شهر تهران مطرح و پس از بحث و بررسی مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

به گزارش همشهری، رئیس شورای شهر تهران در پایان دویست و پنجاه و ششمین جلسه علنی (بدون حضور مستمع) شورا با اعلام این مطلب گفت: در این جلسه مقرر شد، خط محدوده شهر تهران پس از تصویب شورای شهر و تأیید نهایی آن توسط شورای عالی شهرسازی و معماری، از طریق «Gis» علامت‌گذاری و به‌طور دقیق مشخص شود.

مهدی چمران افزود: تعیین محدوده جنوبی تهران به‌دلیل منتهی شدن به بزرگراه‌ها و نهرها، آسان‌تر مشخص می‌شود ولی از سمت شمال به‌دلیل منتهی شدن به کوه نیازمند علامت‌گذاری است.

وی گفت: پس از تأیید نهایی نقشه‌های محدوده تهران در شورای عالی شهرسازی و معماری، 6 ماه وقت نیاز است تا خط محدوده به‌طور عملیاتی روی زمین پیاده و علامت‌گذاری شود.

چمران همچنین گفت: در این جلسه بررسی مطالعات مربوط به طرح جامع شهر تهران ادامه یافت و راجع به آن به‌طور مفصل بحث شد.

وی افزود: در جلسه روز یکشنبه 2 نفر با رأی شورای شهر به‌عنوان اعضای شورای سازمان فناوری و ارتباطات شهرداری و 3 نفر نیز برای عضویت در ستاد فناوری اطلاعات شورای شهر انتخاب شدند.

رئیس شورای شهر در پاسخ به سئوالی آمادگی مدیریت شهری را برای تحقیق و تفحص مجلس از شهرداری اعلام کرد و گفت: شهرداری آماده است تمامی اسناد «فاقد» مربوط به پروژه‌های سازمان‌های تحت پوشش خود را که فراتر از برنامه و طرح‌های مصوب هزینه شده است تهیه و در اختیار مجلس قرار دهد.

چمران افزود: کلمه «فاقد» در شهرداری یک اصطلاح حسابداری است و به‌معنای فاقد سند نمی‌باشد زیرا اسناد تمامی این هزینه‌ها موجود و قابل ارائه است.

به گفته وی برای شفاف‌سازی مالی و رفع ابهام در این زمینه انجام تحقیق و تفحص اشکالی ندارد.

وی بیشتر هزینه‌های «فاقد» را مربوط به برخی پروژه‌های عمرانی دانست و گفت: بخشی از آنها نیز ازجمله در پروژه‌ها و اقدامات ضروری همچون کمک به زلزله‌زدگان بم و حادثه‌دیدگان مسجد ارگ، خوابگاه دانشجویان و مهدکودک دانشگاه الزهرا هزینه شده و اسناد کلیه این هزینه‌های فاقد در شهرداری موجود است.

چمران افزود: برخی از هزینه‌های فاقد در شهرداری حتی مربوط به سال 77 است.

رئیس شورای شهر در پاسخ به سئوالی درباره بلاتکلیف ماندن پروژه منوریل و برخی اظهارات در این‌باره نیز گفت: گزارش منوریل در حال بررسی است و پس از انجام کارشناسی جزئیات آن، تعیین تکلیف خواهد شد.

وی در عین حال افزود: با صحبت‌های دیگران در این‌باره کاری ندارم ولی آنچه مطرح بوده این است که بحث منوریل از سوی شهردار وقت و معاونت حمل و نقل شهرداری ارائه شد. شورای شهر نیز آن‌را تصویب کرد و به شهرداری اجازه داد از صادقیه تا فرودگاه مهرآباد خط منوریل احداث کند ولی برای احداث باید مسائل فنی و سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار می‌گرفت.

وی افزود: با این حال منوریل در بحث سرمایه‌گذاری و مباحث فنی با اشکالاتی مواجه شد و مصوبه شورا نیز مورد اعتراض فرمانداری قرار گرفت و در نهایت شورای حل اختلاف رأی به توقف طرح داد.

چمران درباره تعیین تکلیف پروژه منوریل نیز گفت: در این‌باره نظریه‌های مختلفی وجود دارد. ازجمله این‌که منوریل به‌صورت پایلوت از میدان صادقیه تا میدان آزادی به‌طول 4 کیلومتر احداث شود، یا این‌که پس از آماده شدن مطالعات ترافیک شهر تهران در طرح جامع ترافیک، طرح مربوط به احداث منوریل به شورای شهر ارائه و راجع به محل و چگونگی اجرای آن تصمیم‌گیری شود.

کد خبر 2981

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز