همشهری آنلاین: «جان اسپرلینگ» با کتابی که ۴۴ بار از سوی ناشران رد شد، موفق شد جایزه «سر والتر اسکات» ۲۰۱۵ را از آن خود کند.

جان اسپرلینگ

به گزارش ایسنا، جایزه 25 هزار پوندی «والتر اسکات» که مهم‌ترین جایزه رمان تاریخی جهان به حساب می‌آید، نصیب جان اسپرلینگ شد.

«ده هزار چیز» نام رمان اسپرلینگ است که پیش از به چاپ رسیدن 44 بار از سوی ناشران مختلف رد شده بود. کار نگارش این اثر که در چین قرن چهاردهم روایت می‌شود‌، 15 سال به طول انجامید.

این رمان داستان زندگی «وانگ منگ» یکی از چهار استاد نقاشی دوران حکومت سلسله «یوان» در چین را روایت می‌کند. به گفته یکی از داوران جایزه «والتر اسکات»، کتاب اسپرلینگ رمانی مسحورکننده است که تصویری از امپراطوری چین را به زیبایی نمایان و حسی مدرن را به خواننده منتقل می‌کند. با خواندن «ده هزار چیز» احساس می‌کنید دارید فرآیند کشیده شدن نقاشی‌های «وانگ منگ» را به چشم می‌بینید.

به گزارش گاردین‌، نویسندگان سرشناسی چون «مارتین ایمیس»، «کامیلا شمسی»، «هلن دانمور»، «آدام فولدز»، «هرمیون ایر» و «دیمن گالگوت» رقبای اسپرلینگ در این رقابت ادبی بودند.

«سر والتر اسکات» یکی از مهم‌ترین و گران‌قیمت‌ترین جایزه‌های ادبی بریتانیاست و برای بزرگداشت نام و آثار برجسته این رمان‌نویس سرشناس جهانی هر ساله به برترین رمان تاریخی تعلق می‌گیرد. اسکات که بیش‌تر برای نگارش رمان‌های تاریخی‌اش شهرت دارد، شاعر و نمایشنامه‌نویسی است که در سال 1771 در ادینبورگ دیده به جهان گشود و در سپتامبر 1832 درگذشت.

کد خبر 298083

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha