چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: چهل‌وپنجمین کنکور سراسری، با رقابت ۸۷۷ هزار و ۸۳۵ نفر از پنج‌شنبه ۲۱ خرداد ۹۴ برگزار می‌شود که این آمار نسبت به پنج سال گذشته کاهش چشمگیری یافته است.

به گزارش مهر، تعداد داوطلبان ثبت‌نام‌کننده در كنكور سراسري سال 94 برابر تعداد ۸۷۷ هزار و ۸۳۵ نفر است که از این تعداد ۵۱۶ هزار و ۳۷۲ نفر معادل ۵۸.۸۲ درصد زن و ۳۶۱ هزار و ۴۶۳ نفر معادل ۴۱.۱۸ مرد هستند.

آمار شرکت‌کنندگان کنکور سراسری سال ۹۴ نسبت به داوطلبان سال ۹۳ تعداد ۱۵۳ هزار و ۵۴۶ نفر، نسبت به سال ۹۲ تعداد ۲۰۵ هزار و ۷۹۵ نفر، نسبت به سال ۹۱ تعداد ۱۸۸ هزار و ۴۹۸ نفر، نسبت به سال ۹۰ تعداد ۲۵۵ هزار و ۲۰۴ نفر، نسبت به سال ۸۹ تعداد ۴۰۹ هزار و ۳۷ نفر کاهش داشته است.

آزمون امسال در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ خرداد ماه در ۳۶۵ شهرستان و بخش کشور، ۴۶۳ حوزه امتحانی و ۱۷ کشور خارجی برگزار می‌شود که به این ترتیب یک روز از فرآیند آزمون کاسته شد.

انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز كنكور سراسري در دهه اول مرداد ماه صورت می‌گیرد و داوطلبان مجاز به انتخاب ۱۵۰ کدرشته محل هستند. انتخاب کدرشته محل‌های دانشگاه آزاد نیز همزمان بر روی سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند رشته‌های خود را انتخاب کنند.

فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های متمرکز کنکور سراسری سال ۹۴ در دهه دوم شهریور ماه اعلام می‌شود.

کد خبر 297770

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha