چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۳
۰ نفر

همشهری‌انلاین: وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد جان کری، وزیر امور خارجه این کشور ۱۰ روز بعد از شکستگی استخوان پا به علت زمین خوردن هنگام دوچرخه سواری در آلپ فرانسه، همچنان در بیمارستان بستری است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هر روز درباره وضع سلامت جان كري ، وزیر امور خارجه فوق العاده فعال آمریکا خبرهایی اعلام می‌کند.

او گفت: کری در بیمارستان بزرگی در بوستون تحت مراقبت‌های فیزیوتراپی قرار دارد و با تماس گرفتن با همتایان خود در جهان، همچنان به کار ادامه می‌دهد.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، به گفته جفری راتکه، کری روز دوشنبه 18 خرداد با مائورو ویه‌را، وزیر امور خارجه برزیل درباره تغییرات آب و هوایی و با مشاوران خود درباره روسیه و ایران گفت‌وگو کرد.

کری بعد ازگفت‌و‌گو با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در ژنو درباره برنامه هسته‌ای ايران به فرانسه رفت و هنگام دوچرخه‌سواري دچار سانحه ای شد که پایش شکست.

کری اول ژوئن(11 خرداد) به بوستون انتقال داده شد و روز بعد تحت عمل جراحی قرار گرفت.

راتکه با اشاره به جان کری 71 ساله که بعد از شکستگی استخوان ران تحت عمل جراحی قرار گرفته است، اطمینان داد :« بهبود کری زمان می‌برد و ما هر گاه مطالبی برای منتشر کردن داشته باشیم، به طور قطع آنها را منتشر خواهیم کرد ».

سخنگوی وزارت امور خارجه نخواست درباره تاریخ بازگشت به کار وزیر امور خارجه در واشنگتن به اطلاعات بیشتری اشاره کند.

 کری به شدت امیدوار است برای به نتیجه رساندن توافق‌نامه‌ای تاریخی با یران تا 30 ژوئن، مذاکرات بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای ایران را پیگیری کند.

راتکه با اشاره به توافق‌نامه هسته‌ای تاکید کرد: « ما فکر می‌کنیم رسیدن به توافق امکان‌پذیر است ».

کد خبر 297701

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha