همشهری‌آنلاین: در نخستین روز کاری نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در مقر آژانس در وین بیانیه مقدماتی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره موضوع های این نشست پنج روزه قرائت شد.

Amano

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از وین , گزارش سالانه 2014 آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همکاری‌های فنی آژانس از دیگر مباحث اعضای شورای حکام بود که کشورهای مختلف بیانیه‌های خود را در این خصوص قرائت کردند.

ادامه موضوع همکاری‌های فنی آژانس ، بودجه و گزارش آژانس در خصوص فوکوشیما امروز سه شنبه 19 خرداد در نشست شورای حکام بررسی می‌شود.

يوكيو آمانو ،مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عصر روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی اعلام کرد: آژانس در حال بررسی درخواست دولت سوریه برای تبدیل سوخت یک رآکتور اتمی در نزدیکی دمشق از اورانیوم با غلطت بالا به اورانیوم کمتر غنی شده است.

یوکیو آمانو افزود: این رآکتور در حال فعالیت با اورانیوم با غلظت بالاست و دولت سوریه خواستار تغییر آن با اورانیوم کمتر غنی‌سازی شده است.

او گفت: دولت سوریه خواستار خروج اورانیوم با درصد بالاي غني‌سازي، از این کشور است.

مدیرکل آژانس همچنین در خصوص حادثه فوکوشیما گفت: مسئولیت ایمنی هسته‌ای نیروگاه‌ها برعهده دولت‌ها است.

آمانو همچنین اعلام کرد :هفته آینده براي شرکت در یک همایش اقتصادی به روسیه سفر و با مقام‌هاي عالی‌رتبه این کشور در خصوص اینده انرژی هسته‌ای گفت وگو می‌کند.

کد خبر 297582

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha