همشهری آنلاین: این دوره از مسابقات تنیس آزاد فرانسه با پیروزی غافلگیرکننده استن واورینکا، تنیس‌باز سوئیسی بر جوکوویچ، ستاره بزرگ عالم تنیس خاتمه یافت. این دومین موفقیت واورینکا در تورنمنت‌های گراند اسلم محسوب می‌شود.

Vavrinka

روز یکشنبه (۱۷ خرداد) پیکار نهایی این دوره از مسابقات تنیس آزاد فرانسه که از تورنمنت‌های گراند اسلم به شمار می‌رود، برگزار شد. در این پیکار نواک جوکوویچ، تنیس‌باز صرب و استن واورینکا از سوئیس به مصاف هم رفتند.

واورینکا‌ی ۳۰ ساله با ارائه یکی از بهترین بازی‌های دوران فعالیت حرفه‌ای خود توانست دوستداران تنیس را غافلگیر کرده و حریف قدرتمند خود را که در حال حاضر در صدر رده‌بندی تنیس‌بازان برتر جهان قرار دارد، با نتیجه سه بر یک از پیش رو بردارد.

به گزارش دويچه‌وله، جوکوویچ که مسابقات گرند اسلم استرالیا را با قهرمانی به پایان برده بود، فینال مسابقات آزاد فرانسه را نیز با اقتدار شروع کرد و ست نخست را با نتیجه ۶ بر ۴ به سود خود به پایان برد.

پس از آن اما واورینکا ورق را برگرداند و سه ست پیاپی را با نتايج ۶ بر ۴، ۶ بر ۳ و ۶ بر ۴ خاتمه داد تا شکست جوکوویچ را قطعی ساخته و رویای خود را برای کسب قهرمانی محقق کند.

او با این موفقیت به جمع جوکوویچ، رافائل نادال، روجر فدرر و اندی ماری پیوست. از این تنیس‌بازان به عنوان "چهار بزرگ تنیس" حال حاضر یاد می‌شود.

واورینکا با این موفقیت نه تنها بر این جام مهم بوسه زد، بلکه مبلغ ۸ / ۱ میلیون دلار جایزه نقدی مسابقات تنیس آزاد فرانسه را نیز کسب کرد.

او پس از این پیروزی گفت: «این یکی از بهترین بازی‌ها و شاید حتی بهترین بازی در دوران فعالیت حرفه‌ای من بود. نواک تنیس‌باز شماره یک جهان است و شکست دادن او در فینال مسابقات تنیس آزاد فرانسه برای من رویدادی ویژه است.»

عنوان قهرمانی مسابقات تنیس آزاد فرانسه در قسمت زنان نیز نصیب سرنا ویلیامز شد. او در دیدار نهایی توانست لوسی سافارووا، حریف خود از جمهوری چک را دو بر یک (با نتايج ۶ بر ۳، ۶ بر ۷ و ۶ بر ۲) شکست دهد.

 

کد خبر 297495

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha