همشهری آنلاین: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اکنون میزان شوری آب خلیج فارس نسبت به ۲۰ سال گذشته ۱.۵ برابر شده است که این روند محیط زیست این پهنه آبی را تهدید می‌کند.

میزان شوری آب خلیج فارس ۱.۵ برابر شده است

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز شنبه به مناسب هفته محیط زیست در جمع خبرنگاران به آب شیرین‌کن‌ها به عنوان تهدیدی برای محیط زیست خلیج فارس اشاره کرد و افزود: البته راه‌حل مقابله با کم آبی راه‌اندازی آب شیرین‌کن نیست بلکه مقاوم‌سازی جامعه در مقابل کم‌آبی است.

وی ادامه داد:همانطور که اقتصاد ما مقاومتی است کشاورزی و نحوه مصرف آب هم باید مقاومتی باشد، اگر به آب به عنوان یک کالای باارزش مانند نفت نگاه شود قطعا نحوه مصرف تصحیح خواهد شد.

ابتکار گفت: برنامه استفاده از آب شیرین‌کن‌ها در دستور کار قرار دارد و اکنون نیز یک نمونه آب شیرین‌کن در چابهار و چند نمونه در اطراف خلیج فارس در حال فعالیت است اما استفاده از این روش نیز ضرر و هزینه خودش را به محیط زیست خلیج فارس وارد می‌کند.

وی افزود: اکنون آب خلیج فارس نسبت به 20 سال گذشته 1.5 برابر شورتر شده است بنابر این فعالیت آب شیرین کن‌ها موجب بالا رفتن شوری این پهنه آبی می‌شود.

ابتکار گفت: سازمان محیط زیست به طور اساسی مشکلی با آب شیرین کن‌ها ندارد اما منوط به این که ارزیابی زیست محیطی داشته باشد.

کد خبر 297378

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha