همشهری آنلاین: رودنی شکسپیر استاد دانشگاه کمبریج با اشاره به انتخاب تونی بلر نخست وزیرپیشین انگلیس به عنوان رییس نهاد غیردولتی شورای اروپایی آشتی و مدارا گفت: بلر یک فرد کاملا صهیونیست بوده و دارای ارتباطات پنهانی با اسراییل است.

استاد دانشگاه کمبریج: تونی بلر یک فرد کاملا صهیونیست است

به گزارش ايرنا، رودنی شکسپیر استاد دانشگاه کمبریج گفت: اینکه اساسا تونی بلر در مشاغلی که مرتبط با 'صلح' انتخاب می شود، یک بی حرمتی بزرگ به ساحت این واژه به حساب می آید - تونی بلر یک فرد کاملا صهیونیست است و مردم انگلیس هیچ ارتباطی به او ندارند.

وی افزود: 'او نه تنها وجود صهیونیسم را به رسمیت می شناسد بلکه با توسعه آن به سرزمین های دیگر نیز موافق است و همه آنهایی که عقل سلیم دارند این را به خوبی می دانند؛ اگرچه او تاکنون تلاش کرده تا از زیر اتهام شانه خالی کند اما ارتباطات پنهانش با اسرائیل بیش از پیش آشکار می شود.'

این استاد دانشگاه همچنین با اشاره به اظهارات تونی بلر درارتباط با وجود بحران در اقتصادی جهانی پس از انتصابش به عنوان مدیر شورای اروپایی آشتی و مدارا، گفت: با توجه به تاریخ جنگ های جهانی، این واضح است که سیاستمداران غربی برای سرکوب ناآرامی های داخلی و ایجاد تعادل در میان اقشار جامعه و توزیع منابع مالی به بهانه مدیریت جنگ، بحران های بین المللی به راه می اندازند.

وی افزود: ما در حال حاضر در مرز فروپاشی [اقتصادی] به سر می بریم و بحران بعدی یقینا در ابعاد گسترده تری خواهد بود. در حال حاضر متغیرهای اقتصادی از کنترل خارج شده اند، بدهی ها نسبت به سال 2007 میلادی افزایش یافته، فاصله طبقاتی میان اقشار فقیر و مرفه زیادتر شده و اوضاع به شدت به هم ریخته است.

شکسپیر اضافه کرد: بلر حالا می بیند که سیاست های اقتصادی دنیای امروز دوامی ندارند و نهایتا منجر به جنگ می شود، چون این واقعیت تاریخی است و این مساله بیش از پیش خودنمایی می کند.

وی با بیان اینکه تونی بلر با جنگ افروزان دنیای امروز در ارتباط است، تصریح کرد: به نظر من بلر در این خصوص به درستی مشکل را متوجه شده است و شرایط را در مسیر وقوع یک جنگ احتمالی می بیند که سیاستمداران از آن به عنوان ابزاری برای منحرف کردن توجه افکار عمومی در زمانی که بحران اقتصادی بعدی به شدت وخیمتر خواهد بود، استفاده خواهند کرد.

'محسن عباس'، خبرنگار و یک تحلیل گر سیاسی نیز در گفت وگو با ایرنا گفت: اینکه تونی بلر به عنوان نماینده ویژه در گروه چهارجانبه به اصطلاح صلح خاورمیانه انتخاب شد از همان ابتدا جای سووال داشت. کارنامه او در خاورمیانه خیلی وقت است که بسته شده و حالا کناره گیریش از این سمت از یک سو جای خوشحالی دارد اما انتخاب مجدد وی به عنوان مدافع حقوق یهودیان یک اشتباه دیگر از سوی جامعه یهودی است.

وی افزود: بلر حتی اعتباری میان مردم انگلیس ندارد و به نظر من اینها صرفا تشریفات پشت پرده است که از سوی جامعه صهیونیسم به وی داده شده است.

پس از گذشت نزدیک به دو هفته از اعلام کناره گیری تونی بلر از پست نماینده ویژه در گروه چهارجانبه به اصطلاح صلح خاورمیانه ، وی مسوولیت مقابله با یهودی ستیزی و دفاع از یهودیان در اروپا را در سمت مدیرعامل 'شورای اروپایی آشتی و مدارا' بر عهده گرفته است.

به گفته تحلیل گران سیاسی با انتخاب بلر به عنوان رییس شورای اروپایی آشتی و مدارا، حالا چهره واقعی و صهیونیستی وی بیش از پیش روشن می شود.

شورای اروپایی آشتی و مدارا سازمانی غیر دولتی در شهر پاریس (فرانسه) است که از کشورهای اروپایی می خواهد که قوانینی را وضع کنند که نفی هولوکاست را جرم اعلام کرده و تعاریف روشن تر و آشکارتری را از نژادپرستی و یهودی ستیزی ارائه کنند و همچنین از دولت ها می خواهد نسبت به امنیت کنیسه ها و مدارس یهودی تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

این شورا توسط 'موشه کانتور' که هم اکنون ریاست کنگره اروپایی یهودیان را برعهده دارد در سال 2008 میلادی تاسیس شده است.

برخی رسانه های گروهی انگلیس روز گذشته به سیاست های جدید بلر برای مجرم خواندن نفی کنندگان هولوکاست در اروپا پرداخته و تصریح کردند در حالی که قرار است 'گریت وایلدرز' تصویر موهنی از پیامبرگرامی اسلام (ص ) را در رسانه های هلندی پخش کند، چطور می توان قانونی را وضع کرد که در آن منافع صهیونیستی تامین شود.

تونی بلر در نخستین اظهاراتش به عنوان مدیرعامل شورای اروپایی آشتی و مدارا، اوضاع سیاسی جهان را به پیش از آغاز جنگ جهانی تشبه کرد.

تونی بلر و 'موشه کانتور' بازرگان روس تبار و موسس 'شورای اروپایی مدارا و مصالحه' و رییس 'کنگره یهودیان اروپا'، در یادداشت مشترکی که روز پنجشنبه گذشته در روزنامه تایمز منتشر شد، عنوان کرده اند اروپا در حال حاضر با شرایط خطرناکی مواجه است .

آنها مدعی شدند که طی سالهای اخیر تعداد جرائم یهودی ستیزی افزایش یافته و لذا قصد دارند تا در جریان یک برنامه مشخص در تعامل با موسسات آموزشی اروپا، حق احترام به دین (یهودی) را نهادینه سازند.

بلر و کانتور همچنین در این یادداشت با تشبیه اوضاع سیاسی امروز جهان به دوران پیش از جنگ های جهانی نوشتند: رشد اقتصادی در اروپا طی یکصد سال گدشنه در سه مقطع، یعنی سال 1913 - پیش از جنگ جهانی اول - سال 1938 - پیش از جنگ جهانی دوم - و در سال 2014 به زیر یک درصد رسید.

اگر چه در این جستار نویسندگان تلاش کردند تا با اظهاراتی میانه روانه به مساله آموزش و اهمیت احترام به ادیان نگاهی خوشبینانه داشته باشند، اما نباید فراموش کرد که بلر همان آتش افروز جنگ های به اصطلاح مبارزه با تروریسم است که در سال 2003 میلادی با همکاری جورج بوش دوم آن را به راه انداختند و تاکنون پایانی بر آن نبوده است.

بلر در این جستار درحالی که به کاهش رشد اقتصادی اروپا پیش از جنگهای جهانی اشاره کرده، اما به طور ضمنی هشدار داده که دنیا در مرز جنگ جهانی دیگری به سر می برد.

پیشتر رابرت فیسک یک تحلیل گر سیاسی در امور خاورمیانه پیشتر گفته بود انتخاب بلر به نمایندگی گروه چهارجانبه به اصطلاح صلح خاورمیانه دستهایش را از خون صدها هزار نفر از مردم بیگناهی که در نتیجه تجاوز آمریکا و انگلیس ریخته شد، را پاک نمی کند.

وی با اشاره به انگلیسی هایی که در جریان این تجاوز جان خود را از دست دادند، عنوان کرده بود: انتخاب بلر به نمایندگی کمیته صلح در خاورمیانه را به مثابه توهین عنوان کرد.

کد خبر 297309

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha