مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناسان امنیتی آمریکایی با انتشار گزارشی هشدار دادند هکرها خطر واقعی برای خودروهای خودران ایجاد می‌کنند.

autorun

به گزارش ایسنا، انتظار می‌رود خودروهای خودران که فناوریهای پیشرفته‌ای مانند حسگرهای الکترونیک دارند، تا سال 2020 یا حتی زودتر وارد جاده‌ها شوند.

اما به گفته کارشناسان شرکت‌های امنیتی آمریکایی میژن سکیور و پرون روبوتیک، مانند خودروهای متصل و سیستم‌های مولتی مدیای داخلی آنها، فناوری خودروهای خودران آنها را در برابر حملات هکرها آسیب پذیر می‌سازد.

یک هکر اخیرا مدعی شده به سیستمهای الکترونیکی یک جت آمریکایی که سرنشین آن بوده نفوذ کرده و مسیر آن را تغییر داده است. وی مدعی شده این کار را با استفاده از سیستم وای فای داخل پرواز انجام داده است.

این دو شرکت امنیتی با همکاری دانشگاه ویرجینیا و پنتاگون تستهایی را انجام داده اند که نشان می‌دهد نفوذ و مختل کردن سیستمهای مولتی سنسور امکان پذیر است.

یکی از آزمایشات انجام گرفته تغییر نحوه واکنش خودرو در برابر یک مانع پیش رو بود. طبق سناریوی حمله که از سوی کارشناسان مطرح شده است، در این وضعیت خودرو به جای ترمز کردن سرعت می‌گیرد و با سرعت بالا به مانع برخورد می‌کند که باعث آسیب دیدن خودرو و به خطر افتادن زندگی سرنشینانش می‌شود.

بر اساس این گزارش، اگر حمله ای انجام بگیرد تولیدکنندگان خودرو قادر نخواهند بود سریعا به جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات بپردازند تا از خودروها در برابر حملات جدید بعدی حفاظت بیشتری صورت دهند.

به گفته این کارشناسان، هکرها می‌توانند از طریق اتصالات بی‌سیم به سیستم خودروهای خودران نفوذ کنند.

منابع آگاه در صنعت خودرو به خبرگزاری فرانسه اظهار کرده اند احتمال هک سیستم در پروسه تولید آن لحاظ شده است. به عنوان مثال غول اینترنتی گوگل گروهی از برنامه نویسان زبده را بکار گرفته تا برای نفوذ به نرم افزار خودروی خودران طراحی شده توسط این شرکت تلاش کنند.

در این بین شرکتهای بیمه آمریکایی که نگران ایمنی و امکان کاهش خطر تصادفات با استفاده از فناوریهای جدید هستند، ممکن است با مطرح شدن تهدید حمله سایبری در مورد قراردادهایشان تجدیدنظر کرده و نرخ بیمه مورد مطالبه را بازبینی کنند.

کد خبر 297118

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha