مؤسس نخستین سیرک کلاسیک بدون حیوان در کشور با انتقاد از مجوزهای سازمان حفاظت محیط‌زیست برای سیرک‌های بزرگ که از حیوانات استفاده می‌کنند از نمایندگان مجلس خواست از سیرک بدون‌حیوان حمایت کنند.

سیرک

بهداد سلطانيان در گفت‌وگو با مهر، افزود: از آنجا كه سازمان حفاظت محيط‌زيست وظيفه اصلي خود را در حمايت از حيات‌‌وحش به‌درستي انجام نمي‌دهد، از نمايندگان مجلس و به‌ويژه كميسيون اجتماعي انتظار مي‌رود به احترام فتواي مراجع تقليد، درخصوص جلوگيري از حيوان‌آزاري در سيرك‌ها اقدام كرده و با تصويب قوانيني، مانع استفاده از حيوانات در سيرك‌‌ها شوند. وي با انتقاد از مجوز سيرك حيوانات توسط سازمان حفاظت محيط‌زيست اظهار داشت: اين اقدام مقدمه‌اي شد براي اينكه مسئولان نخستين سيرك بدون حيوان كشور كه حدود 3‌ماه پيش با عنوان «سيرك پرشين» در اصفهان افتتاح شده بود، امروز مجبور به برگزاري سيرك با استفاده از حيوانات شوند.

مؤسس نخستين سيرك كلاسيك و بدون حيوان در ايران، هدف از راه‌اندازي اينگونه سيرك در كشور را حمايت از حيات‌وحش عنوان كرد و گفت: اين سيرك را بدون حمايت هيچ نهاد دولتي و غيردولتي راه‌اندازي كردم و تنها در روزهاي آغاز به‌كار اين سيرك، برخي از انجمن‌هاي غيردولتي، حمايت‌هاي خوبي از آن داشتند. سلطانيان تصريح كرد: البته يكي از اعضاي شوراي شهر اصفهان از سيرك بدون حيوان در اين شهر حمايت‌هاي خوبي داشت ولي ديگر مسئولاني كه در ابتدا قول حمايت و پشتيباني و حتي ايجاد زمينه براي فرهنگ‌سازي در اين خصوص را داده بودند، در نهايت از اين سيرك پشتيباني نكردند.

 

کد خبر 297019

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha