دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: زنی آمریکایی یکی از نادرترین محصولات شرکت اپل،‌یک دستگاه‌ از اولین سری رایانه‌های اپل را که ارزشی نزدیک به ۲۰۰ هزار دلار دارد،‌ دور انداخت.

رایانه

براساس گزارش ساينس الرت، اين زن رايانه اپل خود را به مركز بازيافت زباله‌اي در ميلپيتاس كاليفرنيا داده‌بود كه اين كالاي نادر توسط يك شركت مديريت زباله‌هاي الكترونيكي كشف شده و به قيمت 200 هزار دلار به يك موزه فروخته شد. اين شركت اكنون به دنبال زني است كه رايانه را به دور انداخته تا بتواند نيمي از قيمت فروش آن را به وي پرداخت كند.

گفته مي‌شود اين زن بالاتر از 60 سال سن داشته و بدون دريافت رسيد و اعلام جزئياتي از خود،‌اين رايانه را تحويل مركز بازيافت زباله داده‌است. 

اين خانم مسن رايانه را به همراه مقدار ديگري از زباله‌هاي الكترونيكي كه پس از مرگ همسرش در انباري خانه يافته بود،‌ به مركز بازيافت زباله تحويل داده‌است. رايانه فروخته شده يكي از 200 رايانه اپل 1 است كه در سال 1976 توسط استيو وزنياك ساخته‌شده‌اند و گفته مي‌شود اكنون تنها 63 دستگاه از آنها باقي مانده‌است. اين رايانه حافظه‌اي چهار كيلوبايتي داشت اما توانست صنعت رايانش انفرادي را متحول سازد.

رئيس مركز بازيافت زباله كلين‌بي‌اريا مي‌گويد چهره اين زن را به ياد دارد و با ديدنش مي‌تواند او را شناسايي كند. درصورتي كه اين شركت بتواند اهدا كننده رايانه را بيابد،‌چكي به مبلغ 100 هزار دلار به وي اهدا خواهد‌كرد.

اگرچه مبلغ 200 هزار دلار براي رايانه‌اي به اين اندازه ابتدايي و قديمي زياد به نظر مي‌آيد،‌اما نسبت به رقم 905 هزار دلاري رايانه اپل 1 استيوجابز كه سال گذشته در حراجي به فروش رسيد، رقم بزرگي به شمار نمي‌رود.

کد خبر 296922

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha