سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ناصر قوس مدیر باشگاه اسرای فلسطین روز سه شنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ فلسطینی را در بیت المقدس بازداشت کرده است .

 بازداشت ۲۰ فلسطینی در بیت المقدس

به گزارش ايرنا به نقل از  پایگاه خبری معا،ناصر قوس افزود: رژیم اشغالگر قدس در روزهای اخیر در رفتار با اهالی بیت المقدس با خشونت بیشتری رفتار می کند و طی چند روز اخیر شمار زیادی از کودکان و نوجوانان 14 تا 16 ساله را در این شهر بازداشت کرده است .

وی یادآورشد که این رژیم در 24 ساعت گذشته 20 فلسطینی را که بیشترشان کودک و نوجوان هستند را بازداشت کرده است .

مدیر باشگاه اسرای فلسطین ادامه داد: دادگاه های رژیم صهیونیستی بسیاری از کودکان را همچنان در بازداشتگاهها نگه داشته و آزدی برخی دیگر را نیز مشروط به پرداخت جریمه مالی کرده است .

رژیم صهیونیستی در حالی کودکان و نوجوانان فلسطینی را به اتهام های واهی از جمله پرتاب سنگ بازداشت و محاکمه می کند که چشم خود را به روی جنایت های شهرک نشینان صهیونیست و تعرض آن ها به فلسطینی ها و اموال آن ها بسته است بر اساس آمارهای موجود ، پرونده های ضد شهرک نشینان صهیونیست بندرت به نتیجه می رسد .

بر اساس اعلام مرکز اطلاعات اسراییل در زمینه حقوق بشر در اراضی اشغالی (بتسلم)، از آغاز سال 2005 تا پایان سال 2010، دست کم 835فلسطینی زیر سن قانونی به اتهام پرتاب سنگ بازداشت و در دادگاه های نظامی محاکمه شده اند.

از این تعداد 34نفر 12 تا 13 ساله، 255 نفر 14 تا 15 ساله و 546 نفر 16 الی 17 ساله بوده اند و از هر 835 نفر تنها یک نفر تبرئه شده و سایر آن ها مجرم شناخته شدند.

رژیم صهیونیستی چند ماه پیش لایحه قانون تشدید مجازات جوانان فلسطینی را که به سوی خودروهای اسراییلی سنگ پرتاب می کنند تصویب کرد. بر اساس این لایحه ، فلسطینی هایی که به سوی خودروهای اسراییلی سنگ پرتاب کنند ، تا 20 سال زندانی می شوند .

پیش از آن مجازات پرتاب سنگ به سمت خودروهای رژیم صهیونیستی اعم از پلیس و عادی از 6 ماه تا 2 سال زندان بود که این مجازات متناسب با آسیب ناشی از پرتاب سنگ تعیین می شد.

بر اساس گزارش سال 2013میلادی صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف)، اشغالگران قدس تنها کسانی هستند که کودکان را در دادگاه های نظامی محاکمه و با آن ها به شیوه ظالمانه و غیرانسانی رفتار می کنند.

یونیسف در این گزارش ادامه داد که طی 10 سال گذشته نظامیان صهیونیست در حدود 7 هزار کودک و نوجوان 12 تا 17 ساله فلسطینی را بازداشت، بازجویی و محاکمه کرده اند.

بر اساس گزارش یادشده، آن ها به طور متوسط روزانه 2 کودک فلسطینی را تحت تعقیب قضایی قرار می دهند.

کد خبر 296309

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha