چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۶
۰ نفر

گروه اجتماعی: مدیرکل پیگیری و هماهنگی امور استان‌ها و سازمان‌های قوه قضائیه اظهار داشت: در ارتباط با دخل و تصرف و یا عدم تغییر لوایح قضائی از سوی دولت استفساریه‌ای از شورای نگهبان گرفته و در نهایت اعلام شد که دولت به هیچ عنوان نمی‌تواند دخل و تصرفی در لوایح داشته باشد.

حسن حمیدیان افزود: بر این اساس دولت باید لوایح را بدون تغییر به مجلس تقدیم کند.
حمیدیان در گفت‌وگو با مهر افزود: بر اساس قانون اساسی لوایح قضائی باید از سوی رئیس قوه قضائیه تهیه و پس از آن به دولت ارسال شود و در نهایت جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه گردد، اما در ارتباط با دخل و تصرف دولت در لوایح قضائی فرضیاتی وجود داشت.

وی تصریح کرد: در فرضیه اول این گونه مطرح شد که امکان هر گونه دخل و تصرف دولت در لوایح قضائی به لحاظ اینکه ممکن است بار مالی به دنبال داشته باشد وجود دارد، اما در فرضیه دوم تاکید شد که دولت به هیچ عنوان نباید تغییری در لوایح ایجاد کند و در فرضیه سوم تاکید شد که به شرط حفظ موجودیت لایحه، دولت می‌تواند تغییراتی در لایحه ایجاد کند.

حمیدیان گفت: اما در نهایت بر اساس نظر شورای نگهبان دولت به هیچ عنوان نمی‌تواند دخل و تصرفی در لوایح داشته باشد.مدیرکل پیگیری قوه قضائیه با رد انتقادات نمایندگان مجلس از ضعف کارشناسی قوه قضائیه در مورد لوایح گفت: لوایح قضائی طی مراحل مختلف کارشناسی و با دقت لازم تهیه و ارسال می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: لوایح قضائی طی مراحل مختلف توسط کارشناسان قوه قضائیه مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت با تایید رئیس قوه قضائیه به مجلس ارائه می‌شود، بنابراین با توجه به حساسیت‌هایی که در ارتباط با لوایح قضائی وجود دارد، ادعای ضعف در کارشناسی لوایح قابل قبول نخواهد بود.

کد خبر 29625

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز