همشهری آنلاین: مدیرآموزش و پژوهش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: اجرای طرح‌های پرورش ماهی در قفس در آب‌های ساحلی دریای خزر در محدوده این استان غیراصولی و مغایر با موازین زیست محیطی است.

پرورش ماهی در قفس در دریای خزر مغایر با موازین زیست‌محیطی است

به گزارش ايرنا، کامران نصیراحمدی روز سه‌شنبه در کلاردشت افزود: تعدادی قفس پرورش ماهی در مناطق مختلف حوزه آب‌های ساحلی مازندران نصب و بهره‌برداری شد که مورد تایید کارشناسان محیط زیست نیست و سعی می‌شود در آینده نزدیک با مجریان این طرح‌ها به شیوه قانونی برخورد شود.

وی ادامه داد: مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران به‌تازگی به گروهی از کارشناسان آموزش و پژوهش و مرکز علوم تحقیقات دانشگاهی ماموریت داده تا پس از بازدید از محل‌های اجرای طرح پرورش ماهی در قفس گزارشی از تبعات زیست محیطی آن تهیه کنند تا برای جلوگیری از ادامه فعالیت به لحاظ قانونی تصمیم‌گیری شود.

مدیر آموزش و پژوهش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: دادن خوراک به شیوه دستی به ماهیان در قفس و یک جا ماندن آن‌ها سبب افزایش رسوب‌گذاری در محدوده خاص محل استقرار قفس‌ها می‌شود که تبعات زیست محیطی فراوانی در دریا بر جای خواهد گذشت.

وی با اشاره به انواع آلودگی‌های ناشی از اجرای این طرح‌ها از جمله پساب‌ها، بیماری‌ها و ویروس‌ها از مسئولان نهادهای ذی‌ربط برای پیشگیری از این آلاینده‌های زیست محیطی و تبعات سوء ناشی از آن خواستار همکاری همه‌جانبه شد.

اجرای طرح پرورش انواع ماهی در قفس‌های دریایی از جمله قزل‌آلای رنگین کمان، کفال، کپور، آزاد، سفید و فیل ماهی از چند سال پیش در محدوده آب‌های ساحلی مازندران در رامسر، عباس آباد، کلارآباد و نوشهر آغاز شد. 

کد خبر 295640

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha