همشهری آنلاین: یینگلوک شیناواترا نخست وزیر پیشین تایلند رو در روی قضات دادگاه رسیدگی کننده به پرونده اتهامی‌اش نشست تا از خود در برابر اتهام «تخلف و کوتاهی در پرداخت یارانه‌های دولتی» دفاع کند.

 محاکمه نخست وزیر سابق تایلند به خاطر کوتاهی در پرداخت یارانه آغاز شد

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نخست وزیر پیشین تایلند البته اتهام خود را رد کرد و به خبرنگاران گفت: من به بی گناهی خود اطمینان دارم. امیدوارم دادگاه عدالت را رعایت کند و رویه های قضایی طبق قانون اجرا شود.

هواداران نخست وزیر سابق، بیرون از دادگاه نیز شعارهایی در دفاع از «شیناواترا» سر دادند.

«یینگلوک شیناواترا» سال گذشته و فقط دو هفته پیش از کودتای نظامی در تایلند، با رای دادگاه از کار برکنار شد.

وی متهم به کوتاهی در نظارت بر پرداخت یارانه برنج است.

تایلند یکی از بزرگترین صادرکنندگان برنج جهان بود.

در ماه ژانویه (دی 93)، هیات منصفه منصوب ارتش، او را به پنج سال محرومیت از فعالیت های سیاسی محکوم کرد و اگر اتهام های کنونی ثابت شود، ممکن است به 10 سال زندان محکوم شود.

این رخداد، شاید باعث پیچیده تر شدن شرایط سیاسی در تایلند شود.

دولت نظامیان تایلند وعده انتخابات در سال 2016 میلادی را داد

دولت منصوب نظامیان در تایلند نيز  روز سه شنبه از برگزاری انتخابات سراسری در این کشور در ماه اوت و یا سپتامبر سال 2016 میلادی - مرداد و یا شهریور سال 95 - خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «ویسانو کریا انگام» معاون نخست وزیر تایلند، گفت: اگر ما در ژانویه آینده (دی 1394)، همه پرسی برای تایید قانون اساسی جدید را برگزار کنیم، پس از آن به سه تا چهار ماه زمان برای وضع قانون های مرتبط نیاز خواهیم داشت و 90 روز بعد از آن نیز می توانیم انتخابات را برگزار کنیم.

وی افزود: بنابراین اگر همه چیز به سرعت انجام شود، شاهد انتخابات سراسری در اوت یا سپتامبر 2016 (مرداد یا شهریور 95) خواهیم بود.

دولت نظامیان در تایلند، ماه مه سال 2014 میلادی و پس از چند ماه ناآرامی و تظاهرات های خشونت بار در این کشور، با کودتا به قدرت رسید و وعده داد که امنیت و ثبات را به نظام سیاسی تایلند بازگرداند.

کشور تایلند پیش از این هم بارها سابقه کودتای نظامی داشته است.

کد خبر 295583

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha