دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در سال‌های گذشته سعی کرده از تمام ظرفیت خود برای ارتقای کشف علمی جرم استفاده کند گفت: ما از تمام ابزار و امکانات برای شناسایی مجرمان استفاده می‌کنیم.

به گزارش فارس، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه گردهمایی علمی - تخصصی روسای پلیس آگاهی سراسر کشور در جمع خبرنگاران در مورد کشف علمی جرم اظهار داشت: نیروی انتظامی در سال‌های گذشته سعی کرده از تمام ظرفیت خود برای ارتقاء کشف علمی جرم استفاده کند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان این مطلب که کشف علمی جرم در اولویت ماست تصریح کرد: ما از تمام ابزار و امکانات برای شناسایی مجرمان استفاده می‌کنیم و از طریق علمی در این زمینه وارد می‌شویم.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در این زمینه قرار است تجهیزاتی خریداری شود؛ همچنین از ظرفیت‌های موجود ناجا نیز استفاده می‌کنیم.

وی افزود: تجمیع بانک‌های اطلاعاتی با هماهنگی دستگاه قضایی در ادامه می‌تواند در پیشگیری و رسیدگی به جرم از طریق تجهیزات علمی تاثیرگذار باشد.

سردار اشتری در بحث استفاده از سلاح سرد و سرقت از بانک‌ها اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد سرقت از بانک‌ها در این دو ماه نسبت به مدت مشابه کاهش داشته و امیدواریم روند رو به کاهش را تا آخر سال شاهد باشیم.

وی در پاسخ به سوالی درمورد مهمترین اتفاقات گفت: هر اتفاقی که در گوشه‌ای از کشور به وقوع می‌پیوندد اهمیت خاص خود را دارد ولی سرقتی که در آستانه عید نوروز در بازار تهران داشتیم متاسفانه نگرانی‌هایی را برای بازاریان تهران به وجود آورد؛ خوشبختانه پلیس آگاهی ناجا و آگاهی تهران بزرگ این افراد را شناسایی و دستگیر کرد. و به مراجع قضایی معرفی کرد که بازسازی صحنه جرم نیز تاثیر خوبی در محل برجا گذاشت و مردم متوجه شدند که پلیس همواره در صحنه حضور دارد.

فرمانده نیروی انتظامی در خصوص سلاح سرد بیان داشت: آن تعدادی که در این زمینه تخلف داشتند بیش از 90 درصدشان شناسایی و دستگیر شدند و می‌توان گفت که در حوزه سلاح سرد ما کاهش را شاهد بوده‌ایم.

اشتری به گروگانگیری اخیر در تهران اشاره و تصریح کرد: در این گروگانگیری، کودک کمتر از 12 ساعت آزاد شد و گروگان‌گیران نیز تحویل قانون شدند که این باعث خوشحالی خانواده کودک و همچنین شهروندان شد.

این مقام ارشد انتظامی کشور در مورد جرائم اقتصادی گفت: ما یک پیش‌نویس را تقدیم وزیر اقتصاد و دارایی کردیم و نظر خود را در مورد راه‌اندازی پلیس اقتصادی ارائه کردیم و منتظر جواب ایشان هستیم و اگر پاسخ بدهند با هماهنگی، این پلیس تشکیل می‌شود.

وی افزود: البته هم اکنون نیز این ماموریت‌ها انجام می‌شود و پرونده‌های ارجاعی با هماهنگی قضایی انجام می‌شود.

کد خبر 295394

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha