مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: در سال‌های اخیر، انرژی خورشیدی بیش از پیش به بخش‌های مختلف زندگی انسان‌ها نفوذ کرده تا بتواند زندگی سالم‌تری را برای آنها رقم بزند، اکنون نوبت به دکه‌های فروش مواد غذایی از نوع خورشیدی رسیده است.

فروش مواد غذایی در دکه‌های سبز

به گزارش مهر، روزانه شاهد فروش غذاهای آماده در رستوران‌ها یا اغذیه‌فروشی‌ها هستیم اما نیویورک با داشتن دکه‌های فروش مواد غذایی بیش از پیش توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است. در دکه‌های کوچک نیویورک به فروش غذاهای آماده پرداخته می‌شود. اما غذا در دکه‌ها با استفاده از گازها پخته و دود حاصل از این پخت و پز باعث آلودگی دو چندان هوا می‌شود.

اما اکنون خبر دکه‌های فروش غذا به سبک متفاوتی منتشر شده که نه تنها با محیط سازگار است بلکه می‌تواند در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی کند.

این دکه‌ها مجهز به پنل‌های خورشیدی بوده و عنوان "دکه‌های سبز" را به خود اختصاص داده‌اند و تا ماه‌های آتی در خیابان‌های نیویورک ظاهر می‌شوند.

تعداد اولیه این دکه‌ها در حدود ۵۰۰ عدد خواهد بود که مجهز به یخچال، اجاق گاز و ... هستند و تفاوتی با دکه‌های گذشته ندارند اما انرژی لازم برای پخت و پز این گازها از سوی پنل‌های خورشیدی تامین می‌شود که به باتری‌های قابل شارژ متصل هستند.

کد خبر 295365

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha