همشهری آنلاین: تیم ملی جودوی کشورمان در پایان رقابت‌های قهرمانی آسیا در بخش تیمی به عنوان پنجم دست یافت. در بخش انفرادی هم ملایی به مدال برنز و مقام سوم رسید.

S.Molaea

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو و کوراش، بیست و دومین دوره رقابت‌های جودوی قهرمانی آسیا در بخش تیمی، با حضور 16 تیم انجام شد که تیم ملی کشورمان با ترکیب محمد محمدی بریمانلو، وحید بنا، سعید ملایی، امیرقاسمی‌نژاد و جواد محجوب در اولین دیدار به مصاف کویت رفت و با نتیجه 5 بر 0 پیروز از میدان خارج شد.

جودوکاران ایران در دومین دیدار با همین ترکیب مقابل ازبکستان به میدان رفتند و در یک رقابت نزدیک 3 بر 2 شکست خورده و به گروه بازنده‌ها رفتند.

محمد محمدی بریمانلو، اولین نماینده کشورمان بود که در 66- کیلوگرم در پیکار با رشید سوبیروف، قهرمان جهان یک مبارزه پایاپای را به نمایش گذاشت و در حالی که تا ثانیه‌های پایانی پیش بود، بازنده شد. وحید بنا حریف خود را در 73- کیلوگرم شکست داد و سعید ملایی با یک "یوکو" نتیجه را در بخش تیمی واگذار کرد.

امیر قاسمی‌نژاد در وزن 90- کیلوگرم حریف خود را با ضربه فنی شکست داد تا کار دو تیم برای پیروزی به بازی آخر کشیده شود.

در این دیدار جواد محجوب در وزن 100- کیلوگرم مقابل عبدالله تنگریف، جودوکار سرشناس ازبک‌ها به میدان رفت و در نهایت با اخطار بازنده شد تا تیم ملی کشورمان در نهایت 3 بر 2 نتیجه را واگذار کرده و به گروه بازنده‌ها برود.

در ادامه رقابت‌ها، جودوکاران کشورمان در اولین دیدار خود برای کسب مدال برنز به مصاف عربستان رفته و 5 بر 0 حریف را شکست داده و به دیدار رده‌بندی راه يافتند.

تیم ملی جودوي کشورمان برای رسیدن به مدال برنز تیم ملی کره را پیش روی خود داشت که با نتیجه 4 بر 1 شکست را پذیرفت و به کسب مقام پنجمی آسیا رضایت داد.

تنها برد ایران را سعید ملایی در وزن 81- کیلوگرم به دست آورد که موفق شد کیم جا یوم ، قهرمان جهان و المپیک را با امتیاز ایپون از پیش رو بردارد.

اما در بخش انفرادي سعید ملایی، تنها نماینده باقی مانده کشورمان در دور رقابت‌ها، در دیدار رده‌بندی وزن 81- کیلوگرم به مصاف "یوکی اماموف" از ازبکستان رفت و موفق شد وی را از پیش رو برداشته و به مدال برنز این دوره از پيكارها دست یابد.

وی در دور نخست "هانگ شو" از چین تایپه را با ضربه فنی شکست داد و در دور دوم با همین نتیجه برابر "هموباتو" از چین به پیروزی دست یافت. برای رسیدن به نیمه نهایی به دیدار "ناگاشیما" از ژاپن رفت و با امتیاز طلایی بازنده شد و به گروه بازنده‌ها رفت.

ملایی در این مرحله ابتدا "تجانوف" از ترکمنستان را قبل از پایان وقت قانونی شکست داد و به دیدار رده‌بندی راه پیدا کرد.

 

کد خبر 295258

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha