شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: اسناد دولتی آمریکا نشان می‌دهد، از ژانویه ۲۰۱۴ تاکنون خانواده کلینتون دست‌کم ۳۰ میلیون دلار درآمد داشته‌اند که ۲۵ میلیون دلار آن مربوط به ایراد حدود ۱۰۰ سخنرانی و پنج میلیون دلار آن نیز مربوط به حق التالیف کتاب هیلاری کلینتون است.

درآمدهای نجومی خانواده کلینتون‌

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ هیلاری کلینتون،‌ وزیر امور خارجه سابق آمریکا و کاندیدای پیشروی انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها برای تعیین کاندیدای این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 است.

بنا به آمار رسمی دولت آمریکا، هیلاری کلینتون توانسته از بابت فروش کتابش به نام "انتخاب‌های دشوار" که ماه ژوئن گذشته منتشر شد، تاکنون پنج میلیون دلار درآمد به دست آورد.

بر اساس اطلاعات دولتی،‌ خانواده کلینتون با این میزان درآمد در زمره 0.1 درصد از کسانی که بیشترین درآمد را در آمریکا داشته‌اند، قرار می‌گیرند. این زوج سیاستمدار مجموعا 100 سخنرانی از ژانویه گذشته داشته‌اند که بابت آن 25 میلیون دلار کسب درآمد کرده‌اند.

نابرابری اقتصادی یکی از مسائل اولیه مطرح شده از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری انتخابات سال 2016 آمریکا بوده است. کلینتون در حالی ماه گذشته میلادی نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 را اعلام کرد، که مدعی شد می‌خواهد قهرمان طبقه متوسط آمریکا باشد.

یکی از موضوعات محوری مطرح شده از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری هر دو حزب اصلی آمریکا، شکاف میان فقیر و غنی و مساله یک درصد ثروتمند در جامعه این کشور بوده است.

کد خبر 295192

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha