چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان اطلاعات کره جنوبی اعلام کرد، رهبر این کشور وزیر دفاع کابینه‌اش را به دلیل نافرمانی و چرت زدن در نشست‌های نظامی با سلاح ضد هوایی اعدام کرده است!

وزیر دفاع کره شمالی با گلوله ضدهوایی اعدام شد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، اگر این خبر تایید شود، این حادثه یک بار دیگر بی‌رحمی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را حتی در ارتباط با بالاترین مقامات دولتش نشان می‌دهد؛ مقاماتی که مظنون به عدم وفاداری به او هستند، پیش از این کیم جونگ اون، شوهر عمه‌اش را نیز به همین بهانه اعدام کرده بود.

اعدام وزیر دفاع کره شمالی همچنین درگیری قدرت‌ احتمالی را در سطح رهبری این کشور نشان می‌دهد. در نمونه‌ای دیگر از اتفاقاتی که می‌توان آن را بیانگر وجود مشکلات در رده‌های بالای دولت کره شمالی دانست، لغو سفر کیم به مسکو به علت وجود "مسائل داخلی" بود.

این در حالی است که اواخر ماه پیش آژانس اطلاعاتی کره جنوبی اعلام کرد، رهبر این کشور طی سال جاری دستور اعدام 15 تن از مقامات ارشد از جمله دو معاون وزیر را به دلیل زیر سوال بردن قدرتش صادر کرده است.

هان بی بئوم، معاون مدیر آژانس اطلاعات کره جنوبی طی گزارشش به مجلس این کشور گفت، صدها تن از مردم شاهد اعدام هیون یونگ چون، وزیر دفاع کره شمالی بوده‌اند؛ اعدامی که توسط یک سلاح ضد هوایی در 30 آوریل و در یک آکادمی نظامی در شمال پیونگ یانگ انجام شده است.

چنین روش‌های خشونت آمیزی تاکنون بارها توسط کیم جونگ اون در اعدام مقامات ارشد و درس عبرت کردن سرانجام آن‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

گفته می‌شود وزیر دفاع کره شمالی به دلیل ابراز نارضایتی نسبت به رهبری کیم جونگ اون، عدم اطاعت از دستور او و چرت زدن طی نشستی که کیم ریاست آن را برعهده داشته، به این ترتیب اعدام شده است او کمتر از یک سال پیش به سمت ریاست وزارت دفاع منصوب شده بود.

کد خبر 295067

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha