همشهری آنلاین: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی روز سه شنبه با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در خصوص آخرین تحولات یمن گفت وگو و تبادل نظر کرد .

ظریف و بان کی مون

به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف در این تماس با اشاره به نسل کشی و جنایت های صورت گرفته علیه مردم مظلوم یمن بر ضرورت ایفای نقش موثر سازمان ملل در جلوگیری از تداوم حملات و برقراری آتش بس تاکید و اظهار کرد : این جنایات نقض فاحش مقررات بین المللی و اصول حاکم بر حقوق بشردوستانه است و پیامد آن رشد گروه های افراطی و تروریستی و شدت یافتن فاجعه انسانی در این کشور بوده است .

وی ابراز امیدواری کرد تلاش های دبیرکل و جامعه بین المللی به توقف فوری جنایات علیه مردم یمن منجر شود.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: تهران از تلاش های نماینده جدید دبیرکل در توقف تجاوزات ، ارسال کمک های انسان دوستانه و شکل گیری گفت وگوی یمنی ـ یمنی حمایت می کند و معتقد است راه حل بحران یمن ، صرفا سیاسی و از طریق تشکیل یک دولت فراگیر با مشارکت همه نیروهای سیاسی و عدم مداخلات خارجی برخی کشورها است و راه حل نظامی ندارد و نظامی کردن بحران به سود هیچ طرفی نیست .

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل نیز در این گفت وگو ضمن قدردانی از تلاش های ایران برای شکل گیری روند سیاسی و توجه به ارسال کمک های انساندوستانه برای مردم یمن گفت: صلح و امنیت در منطقه و یمن از طریق توسل به راهکار سیاسی حاصل می شود و سازمان ملل به تلاش های خود در این زمینه ادامه می دهد .

وی ابراز امیدواری کرد تا آتش بس پایدار هرچه سریعتر در یمن برقرار شود.

کد خبر 295015

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha