چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: موتور جستجوی گوگل سالروز تولد کاشف هسته زمین را با تغییر لوگوی مشهورش به شکل زمین و هسته آن، به کاربرانش یادآوری کرد.

براساس گزارش تايم، اينگه لمان زن دانشمند دانماركي كه هسته دروني و بيروني سياره زمين را كشف كرد، مي‌تواند الهام‌بخش زنان جواني باشد كه آرزوي دانشمند شدن را دارند و گوگل در همين راستا صد و بيست و هفتمين سالگرد تولد اين لرزه‌شناس بزرگ را با جايگزين كردن لوگوي موتور جستجويش توسط طرحي متحرك از سياره زمين به كاربرانش يادآوري كرده‌است.

گوگل

لمان كه در ماه مي سال 1888 متولد شده‌است، با تحليل امواج P،‌ امواج لرزه‌اي با شتاب بالا كه به دليل سرعت بالاي عبورش از هسته زمين،‌اولين موجي است كه در دستگاه‌هاي لرزه‌نگار ثبت مي‌شوند،‌توانست هسته دروني زمين را كشف كند.

او در سال 1929 درحال مطالعه روي زلزله‌اي بزرگ در نزديكي نيوزيلند بود كه دريافت برخي از امواج P خارج از مرز تعريف شده حركت مي‌كنند و اين رويداد باعث فعاليت‌هاي لرزه‌اي با فركانس بالاتر در منطقه‌اي ناشناخته از زمين مي‌شد. وي اين پديده را به هسته‌اي داخلي نسبت داد كه از مواد متفاوتي ساخته‌شده‌اند. پس از اثبات اين نظريه،‌اين منطقه ناشناخته امروز ناپيوستگي لمان ناميده مي‌شود.

کد خبر 295011

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha