یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: اگر این واکسن فقط از ابتلای نیمی از آنها جلوگیری کند، آن‌وقت چیزی حدود ۱۰۰ میلیون نفر در جهان از شر این بیماری خلاص خواهند شد.

مالاریا

بیماری‌ای که هرساله ۱۳۰۰ کودک را در آفریقای سیاه (جنوب صحرای آفریقا) می‌کشد، ممکن است به‌زودی با کمک نخستین واكسن مالارياي جهان از صحنه محو شود.

نتایج آزمایش‌ها روی این واکسن، بسیار امیدوارکننده بوده و احتمالا تا اواخر سال جاری میلادی مجوز استفاده خواهد گرفت. این نخستین واکسن علیه مالاریا و نخستین واکسن علیه یک بیماری انگلی در جهان خواهد بود.

این واکسن احتمال ابتلا به بیماری را بعد از اولین واکسیناسیون، برای کودکان شش تا ۱۲ هفته‌ای تا ۳۶ درصد کاهش می‌دهد و برای بزرگسالان حتی نتایج امیدوارکننده‌تری به همراه دارد.

مطابق برآوردها، در سال ۲۰۱۳ حدود ۱۹۸ میلیون نفر به بیماری مالاریا مبتلا شدند و اگر این واکسن فقط از ابتلای نیمی از آنها جلوگیری کند، آن‌وقت چیزی حدود ۱۰۰ میلیون نفر در جهان از شر این بیماری خلاص خواهند شد.

به همین دلیل چنین واکسنی با این نرخ پايین پیشگیری، برای مناطق گرمسیری مجوز دریافت می‌کند. این واکسن تاکنون روی بیش از ۱۴ هزار کودک در هفت کشور آفریقایی مورد آزمایش قرارگرفته است؛ کشورهایی که شیوع مالاریا در آنها غوغا می‌کند.

منبع:همشهري‌دانستنيها

کد خبر 294661

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha