همشهری‌آنلاین: انتخابات پارلمانی انگلیس برای حزب ملی اسکاتلند نیز پیروزی به همراه داشت.

حزب ملی اسکاتلند

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، حزب ملی اسکاتلند که از احزاب استقلال‌طلب است موفق شد 56 کرسی از 59 کرسی اسکاتلند در پارلمان انگلیس را از آن خود کند. این حزب قدرت جدید سیاسی در برابر محافظه کاران محسوب می‌شود.

مری بلک عضو 20 ساله حزب ملی اسکاتلند توانست یکی از چهره‌های شاخص حزب کارگر را در این منطقه شکست دهد. او می‌گوید: مردم اسکاتلند خواسته خود را مطرح کرده‌اند و امیدوارند صدای آنان به گوش مقامات انگلیس برسد. من به کسانی که به حزب ما رای داده‌اند وعده می‌دهم هرچه در توان دارم انجام خواهم داد.

حزب ملی اسکاتلند با کسب این تعداد کرسی در پارلمان به سومین حزب انگلیس تبدیل شد. این در حالی است که اسکاتلند تاکنون یکی از مراکز اصلی فعالیت حزب کارگر بود. حزب کارگر پیش بینی می‌کرد 40 کرسی از 59 کرسی اسکاتلند در پارلمان را از آن خود کند اما تنها یک کرسی به دست آورد.

نیکلا استورجن ،رئیس حزب ملی اسکاتلند می‌گوید واضح است که تمایل به تغییر در اسکاتلند شکل گرفته است. مردم اسکاتلند می‌خواهند صدایشان شنیده شوند و از این پس این برعهده 56 نماینده حزب ما در پارلمان خواهد بود.

دیوید کامرون ،نخست‌وزیر انگلیس نیز متعهد شده است میزان استقلال اسکاتلند را افزایش دهد.

کد خبر 294520

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha