جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارتش سوریه و نیروهای مقاومت به پیشرویهای خوبی در قلمون دست یافتند و توانستند بیش از ۱۰۰ کیلومتر مربع را از لوث وجود تروریستها پاکسازی کنند.

پیشروی ارتش سوریه در القلمون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المنار ، ارتش سوریه و مقاومت پس ازعملیات برق آسایی توانستند بخشهای زیادی از تپه ها و مواضع نظامی را که پایگاه گروههای تکفیری بود به تصرف خود در آورند.

حسن الموسوی گزارشگر المنار با اشاره به تصاویری از نبردها در قلمون واقع در غرب ریف دمشق گفت : اصل غافلگیری تنها عامل موفقیت ارتش سوریه و مقاومت در قلمون نیست.

وی افزود: پیشروهای جدید پس از مدتها عملیات پیگیری و ردیابی دقیق مواضع و تحرکات گروههای تکفیری به دست آمده است.منابع ویژه المنار به این شبکه گفتند حمله هماهنگ در لحظه مناسب از دو سمت لبنان و سوریه آغاز شد و از سلاحهای موشکی و توپخانه‌ای و تیربار استفاده شد و استحکامات گروههای تکفیری را منهدم کرد و یگانی از نیروهای تک تیرانداز به مکانهای تجمع افراد مسلح حمله کردند و جلوی تحرکات گروههای مسلح گرفته شد. نتیجه آتشبار سنگین آن بود که گروههای مسلح پس از تلفات سنگین به سرعت متلاشی شدند و به سمتهای مختلف گریختند و یکدیگر را به خیانت منتهم کردند.

المنار با اشاره به تصاویر آثار بر جای مانده از تروریستها گفت آثار نبرد پس از درگیریها مشخص بود و منطقه به طور کامل به کنترل ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت در آمد و آنچه از افراد مسلح بر جای مانده است نشانگر فروپاشی سریع آنان است و مهمات و تجهیزات پزشکی و حتی خودروهایشان را برجای گذاشته بودند.گزارشگر المنار گفت نیروهای ارتش و مقاومت توانستند بیش از 100 کیلومتر مربع از جمله دهها تپه و غار و نقاط نظامی را که طی سالها پناهگاه افراد مسلح آزاد کنند .

بدین ترتیب منطقه عرسال الورد سوریه به منطقه بریتال لبنان وصل شد و به کنترل در آمد.ارتباط افراد مسلح در عرسال لبنان از منطقه زبدانی و سرقایا و مزایای سوریه قطع شد.

کد خبر 294419

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha