همشهری آنلاین: بر اثر سقوط ظهر روز جمعه یک فروند بالگرد حامل ۱۱ دیپلمات خارجی در شمال پاکستان، سفرای فیلیپین و نروژ و همسران سفرای مالزی و اندونزی کشته شدند.

 سفرای فیلیپین و نروژ و همسرانشان در پاکستان کشته شدند

به گزارش خبرنگار ایرنا، همچنین سفرای لهستان و هلند نیز در این سانحه که در منطقه گلگیت در شمال پاکستان رخ داد، بشدت مجروح شدند. حال برخی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

تعدادی از سفرا و دیپلمات های خارجی مقیم اسلام آباد قرار بود بنا به دعوت محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان، وی را در مراسم افتتاح یک طرح بزرگ گردشگری (تله کابین) در مناطق کوهستانی منطقه گلگیت همراهی کنند.

نخست وزیر پاکستان از علیرضا حقیقیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد نیز برای شرکت در این مراسم افتتاحیه دعوت کرده بود اما خوشبختانه وی بدلیل مشغله کاری در اسلام آباد، این هیات را همراهمی نکرد.

همچنین دست کم دو نفر از خدمه این بالگرد نیز کشته شده اند. این بالگر حامل 11 تبعه خارجی و شش تبعه پاکستانی بود.

بعد از این سانحه، نخست وزیر پاکستان با لغو برنامه افتتاح طرح عمرانی، سفر خود را به گلگیت نیمه تمام گذاشت و به اسلام آباد بازگشت.

محمد نواز شریف ضمن ابراز تاسف از رویداد این سانحه، به خانواده های جان باختگان تسلیت گفت.

۷کشته درسقوط بالگرد دیپلمات ها در پاکستان

خبرگزاری صدا وسیما نيز در گزارش از اسلام آباد اعلام كرد: در حادثه سقوط بالگرد که روز جمعه روی داد دستکم هفت تن کشته شدند . سفیر نروژ و فیلیپین و همچنین همسران سفیران مالزی و اندونزی در میان کشته شدگان هستند . خلبان و کمک خلبان نیز در این حادثه جان خود را از دست دادند .

روابط عمومی ارتش پاکستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد این حادثه در منطقه نلتر واقع در منطقه گیلگیت بلتستان روی داد . این حادثه زمان اتفاق افتاد که بالگرد در حال فرود بود .

این بالگرد از نوع MI17 و ساخت روسیه بوده است . گفته می شود که بالگرد به ساختمان یک مدرسه برخورد کرده است .برخی منابع نیز اعلام کردند طالبان پاکستان مسئولیت این سانحه را برعهده گرفته اند.

به گفته منابع این بالگرد 17 سرنشین داشته است و بقیه سرنشینان نیز زخمی شدند.

نوازشریف نخست وزیر پاکستان نیز که عازم منطقه گیلگیت بلتستان بود پس از وقوع این حادثه سفر خود را لغو کرد.

نخست وزیر نسبت به وقوع این حادثه مرگبار اظهارتاسف کرد و خواستار تحقیقات درباره علت وقوع این حادثه شد.

قرار بود سفرا و دیپملماتهای خارجی در یک مراسم درمنطقه نلتر واقع در منطقه گیلگیت بلتستان شرکت کنند.

کد خبر 294414

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha