چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱
۰ نفر

معرفی کتاب> خنده و شادی حق همه‌ی بچه‌های دنیاست و در روزهای جنگ و قحطی از بچه‌های آفریقایی گرفته شده. «مات»، قهرمان داستان،‌ با دلقک‌شدنش می‌خواهد بچه‌های آفریقایی را سرگرم کند.

دوچرخه

«می‌خوام مردم را شاد کنم و حالا می‌دانم این کار را از کجا انجام می‌دهم. می‌خواهم جایی بروم که پرستوهایم می‌روند. می‌خواهم به آفریقا بروم... و من می‌خواهم کاری کنم که آن‌ها... یا دست‌کم عده‌ای از آن‌ها را خوشحال کنم...»

اُلی عزیز

نویسنده: مایکل مرپورگو

مترجم: پروین علی‌پور

ناشر: نشر افق

تلفن:66413367

مریم رضایی،16ساله

خبرنگار افتخاری هفته‌نامه‌ي دوچرخه از تهران

دوچرخه

ضد خيال‌بافي

« فرشته» است. بله راوی داستان فرشته است و از خارج سیاره‌ی انسان‌ها آمده تا به آهِ از تهِ دل دختری به نام«بهاره» كمك كند. مي‌خواهد کمک کند و این کار را با عروسکی به اسم «ترانه» که هفت ساله است و بهترین همدم بهاره، انجام می‌دهد.

 بهاره ۱۳ سال دارد و با مادر و برادر یک ساله‌اش در زیرزمینی در کرج زندگی می‌کند. آن‌ها ناچار مي‌شوند به خانه‌ای در يك پاساژ در تهران اثاث‌کشی کنند. بهاره از تمام خاطرات و سپیده، بهترین دوستش، دور مي‌شود، ولی در خانه‌ی جدید با منظره و دوستانِ عجیبی آشنا می‌شود.

داستان آن‌قدر روان و واقعی است که می‌تواند خواننده را همراه اتفاق‌ها و ماجراهای داستان با خود ببرد و احساساتش را تحت‌تأثير قرار دهد، طوري كه متوجه گذر زمان
نشود.

همه‌ی این‌ها به دليل بیان و زبان روان و ساده‌ی داستان است. تصويرگري‌هاي سياه و سفيد سمینه خوبی لابه‌لای متن داستان به درک خیال‌بافی‌های بهاره و حس و حال او کمک می‌کند.

خيال‌باف

نویسنده: حمید نوایی لواسانی

ناشر: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

تلفن:88721270

مجتبی مرتجي،16ساله

خبرنگار افتخاري هفته‌نامه‌ي دوچرخه از تهران

کد خبر 294341

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha