همشهری آنلاین: هلاکت ده‌ها عضو گروه تروریستی داعش در نقاط مختلف استان الانبار و ادامه پیشروی‌های نظامیان ارتش در استان صلاح‌الدین از تازه‌ترین اخبار امنیتی عراق به شمار می‌رود.

هلاکت ده‌ها تروریست در الانبار؛ واکنش به کشتار ایزدی ها در موصل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، نظامیان ارتش عراق بامداد روز يكشنبه طی عملیاتی گسترده بخش های وسیعی از منطقه «الکرمه» در استان الانبار را از لوث داعش پاکسازی کردند.

بر اساس این گزارش، در جریان عملیات پاکسازی این نقاط، ده ها عضو گروه تروریستی داعش کشته و یا زخمی شدند.

از سوی دیگر، فرمانده عملیات استان الانبار از هلاکت ۱۱ تروریست داعش در مناطق غربی این استان در عملیات گسترده ارتش خبر می دهد.

در جریان این عملیات، شش خودرو متعلق به گروه های تروریستی نیز مصادره شد.

خبر دیگر آنکه «اسامه النجیفی» معاون رئیس جمهور عراق، ضمن محکوم کردن کشتار صد خانواده ایزدی در موصل تاکید کرد که این اقدام نشان داد که داعش پست ترین گروه تروریستی در سراسر جهان است.

منابع رسانه ای از ادامه عملیات گسترده ارتش عراق برای پاکسازی استان الانبار با همکاری های گسترده عشایر و کمیته های مردمی خبر می دهند.

یک بمب کنار جاده ای در مسیر یک اتوبوس حامل شهروندان عراقی در شهر بعقوبه واقع در استان دیالی منفجر شد.

بر اساس این گزارش، به دنبال این انفجار پنج غیرنظامی کشته و شش نفر دیگر به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شدند. از سوی دیگر منابع خبری از وقوع یک انفجار در نزدیکی رستورانی در منطقه «الصدریه» واقع در مرکز بغداد خبر می دهند.

به گفته این منابع، این انفجار یک کشته و پنج زخمی برجای گذاشته است. نظامیان ارتش عراق امروز همچنین با تروریست های داعش در منطقه «البساتین» واقع در استان دیالی به شدت درگیر شدند.

بر اساس این گزارش، در جریان این درگیری ۱۰ عضو گروه تروریستی داعش به هلاکت رسیده و چند تَن دیگر مجروح و یا بازداشت شدند.

از سوی دیگر منابع رسانه ای از وقوع انفجار در منطقه مرزی «جلولاء» خبر می دهند. بر اساس آخرین اخبار، این انفجار چهار زخمی برجای گذاشته است.

حمله یک عامل انتحاری به یک مرکز ایست و بازرسی ارتش عراق در شهر فلوجه واقع در استان الانبار نیز به کشته شدن ۱۲ نظامی عراقی منجر شد.

فرمانده عملیات استان الانبار از هلاکت ۳۷ تروریست داعش در نقاط مختلف این استان و خنثی سازی بیش از ۱۷۰ بمب کارگذاشته شده در آن خبر داد.

منابع رسانه ای از هلاکت ۱۰ عضو گروه تروریستی داعش در شهر تکریت واقع در استان صلاح الدین در جریان درگیری با نیروهای امنیتی خبر می دهند.

تروریست های داعش روز گذشته در اقدامی جنایتکارانه اعضای ۱۰۰ خانواده ایزدی عراق را در استان نینوا اعدام کردند.

کد خبر 293959

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha