همشهری آنلاین: مدیر کل سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی کشور قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه پرونده قاچاق تشکیل شده در تعزیرات ۵۴۷ درصد رشد داشته است گفت: پوشاک در صدر کالاهای قاچاق قرار دارد.

قاچاق

به گزارش ایرنا ، عبدالمجید اجتهادی در جمع خبرنگاران افزود : لوازم الکتریکی، لوازم آرایشی و بهداشتی به ترتیب در رتبه‌های دوم وسوم قاچاق کالا قرار دارند.

اجتهادی با بیان افزایش 547 درصدی قاچاق کالا و ارز درسال 93 نسبت به سال 92 اظهار داشت: البته این افزایش به دلیل بیشتر شدن کشفیات نبوده است بلکه با توجه به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیش از 90 درصد پرونده‌های قاچاق مستقیما در سازمان تعزیرات رسیدگی و به قوه قضاییه ارجاع داده نمی‌شود.

وی اضافه کرد براساس قانون جدید پرونده‌های که تا قبل از لازم الاجرا شدن قانون مبارزه با قاچاق کالا درمراجع دادگستری رسیدگی می‌شد از این به بعد در شعبه‌های سازمان تعزیرات حکومتی مورد رسید گی قرار می گیرد.

به گفته اجتهادی در سال 92 حدود 9000 فقره پرونده قاچاق در سازمان تعزیرات حکومتی وجود داشت که درسال 93 این رقم به 63 هزار پرونده افزایش یافته است.

این مقام مسئول درسازمان تعزیرات حکومتی گفت : درتشریح پرونده‌های مختومه اظهار داشت: در سال 93 حدود 53 هزار پرونده رسیدگی شد که نسبت به سال 92، 457 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد دربحث وصولی‌ها نیز 126 درصد نسبت به سال 92 رشد افزایش داشته ایم .اشتهاردی درباره جریمه های وصول شده گفت: حدود 120 میلیارد تومان از جریمه های صادره وصول شده که این تقریبا 10 درصد جریمه‌هایی است که تعیین شده است.

کد خبر 293586

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha