همشهری آنلاین: عضو شورای سیاستگذاری دبیرخانه دائمی ارتقای کیفیت محصولات و فعالیت‌های فرهنگی، «شهرداری تهران» را نهاد پیش‌قدم در حوزه ارزیابی کیفیت محصولات و فعالیت‌های فرهنگی دانست و گفت: عملیاتی شدن شاخص‌سازی فرهنگی در شهرداری تهران، به عنوان الگویی پیش‌روی شهرداری‌های سراسر کشور است.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، دکتر زهرا سجادی، پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد و رساله‌های دکتری در حوزه ارزیابی کیفیت فرهنگ را بهترین منبع برای استخراج شاخص‌های استانداردسازی محصولات و فعالیت‌های فرهنگی دانست.

سجادی با یادآوری فعالیت‌هایی که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه شاخص‌سازی ارزیابی کیفیت فرهنگ صورت گرفته است، گفت: این شاخص‌ها که در کارگروه ویژه‌ای ذیل نقشه مهندسی فرهنگی تنظیم شده است به عنوان یک سند پیش روی دبیرخانه دائمی ارتقای کیفیت محصولات و فعالیت‌های فرهنگی قرار دارد.

وی انجام فراتحلیل بر روی پایان‌نامه‌های دانشگاهی و شاخص‌هایی که توسط دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شده است را بهترین مسیر برای شورای سیاستگذاری دبیرخانه دائمی ارتقای کیفیت محصولات و فعالیت‌های فرهنگی جهت جمع‌بندی شاخص‌های ارزیابی کیفیت این حوزه دانست و گفت: اینکه از نو بخواهیم پژوهش‌های جدیدی را برای استخراج شاخص‌های ارزیابی کیفیت محصولات و فعالیت‌های فرهنگی انجام دهیم، نوعی دوباره‌کاری محسوب می‌شود.

عضو شورای سیاستگذاری دبیرخانه دائمی ارتقای کیفیت محصولات و فعالیت‌های فرهنگی همچنین تأکید کرد: جلب مشاركت شركت‌ها و سازمان‌هاي توليدكننده محصولات فرهنگي نيز مي‌تواند پشتوانه علمي و تجربي در زمينه ارزيابي كيفيت محصولات فرهنگي را غنا ببخشد.

رئیس مجمع انقلاب اسلامی در پاسخ به اینکه آیا ضمانت اجرایی این وجود دارد که شاخص‌های نهایی شده از سوی شورای سیاستگذاری دبیرخانه دائمی ارتقای کیفیت محصولات و فعالیت‌های فرهنگی مورد پذیرش کلیه دستگاه‌ها و تولیدکنندگان محصولات فرهنگی قرار گیرد، اظهار داشت: دبیرخانه نمی‌تواند برای همه دستگاه‌ها تعیین تکلیف کند بلکه فعلاً با مرکزیت شهرداری تهران، شورای سیاستگذاری تشکیل شده است.

دکتر سجادی افزود: وقتی شهرداری تهران در حوزه ارزیابی کیفیت محصولات و فعالیت‌های فرهنگی پیش‌قدم شده است، حداقل این است که شهرداری می‌تواند برای تولیدات و فعالیت‌های فرهنگی خود شاخص‌سازی داشته باشد و در پی آن طبعاً شهرداری در استان‌های دیگر نیز از آن به عنوان الگو استفاده خواهد کرد. در ادامه هم ممکن است دستگاه‌های ملی نیز این الگو را مورد استفاده قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: زماني كه یک دستگاه مانند شهرداری تهران، یک کار نو را انجام دهد، آن کار در صورت تأثیرگذاری، گسترش پیدا می‌کند و این طور نیست که یک ایده موثر بخواهد فقط در یک دستگاه بماند.

کد خبر 293483

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha