یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: هکرهای روس که سال گذشته به بخش‌های حساس شبکه رایانه کاخ سفید نفوذ کردند توانسته‌‌اند به برخی ایمیل‌های غیرمحرمانه مربوط به باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا دست پیدا کنند.

obama email subject line

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاری رویترز از واشنگتن، روزنامه نيويورك تايمز به نقل از مقامات کاخ سفید اعلام کرد: مدرکی وجود ندارد که نشان‌دهنده نفوذ هکرها به ایمیل مخصوص باراك اوباما ،رئيس‌جمهور آمريكا باشد؛ با این حال واقعیت این است که برخی تماس‌های آقای اوباما از جمله اطلاعاتی بود که هکرها به آن دست پيدا كردند.

کاخ سفید در ماه آوریل امسال اعلام کرده بود نفوذ هکرها به شبکه رایانه کاخ سفید سال گذشته روی داده ولی به اطلاعات محرمانه  دسترسي پيدا نكرده‌اند.

به نوشته نیویورک تایمز، باوجود آن که شبکه‌های محرمانه در معرض خطر قرار نگرفته‌اند ولی مقام‌هاي آمریکایی اذعان کردند شبکه‌های غیرمحرمانه هنوز هم حاوی اطلاعاتی بسیار حساس مانند ایمیل‌های رد و بدل شده با دیپلمات‌ها و تماس‌های مربوط به رفت و آمد افراد و قوانین و برنامه‌های رئیس‌جمهور و گفت‌وگوهای سیاسی است.

براين اساس، مسئولان کاخ سفید به تعداد ایمیل‌های اوباما که هکرها به آن دست پيدا كرده‌اند یا میزان حساس‌بودن محتوای آن اشاره نکردند.

نيويورك‌تايمز افزود: مقام‌هاي ارشد کاخ سفید از ماه‌ها پیش از عمق نفوذ هکرها اطلاع داشتند.

کد خبر 293313

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha