یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان معتقد هستند که تمام سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و کلم کیل می‌تواند زوال عقل را به تأخیر انداخته و مغز را به مدت ۱۱ سال جوان‌تر کند.

نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان می‌دهد که برای به تأخیر انداختن مشکل زوال عقل کافی است اسفناج را به برنامه‌ی غذایی خود اضافه کنید.

احتمالاً شما نیز از خواص اسفناج زیاد شنیده‌اید. این بار بدانید که سبزی مورد علاقه‌ی ملوان زبل جوان‌کننده‌ی مغز شماست.

نتایج پژوهشی که در دانشگاه شیکاگوی ایالات متحده‌ی آمریکا انجام شده است نشان می‌دهد که مصرف اسفناج تقویت‌کننده‌ی مغز است.

محققان معتقد هستند که تمام سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و کلم کیل می‌تواند زوال عقل را به تأخیر انداخته و مغز را به مدت 11 سال جوان‌تر کند.

آیا اسفناج داروی جدید آلزایمر است؟

محققان آمریکایی برای پاسخ به این پرسش تغذیه و قدرت ذهن 950 سالمند با میانگین سنی 81 سال را بررسی کردند.

این بررسی‌ها بعد از یک، دو و ده سال با هم مقایسه شد. محققان به این نتیجه رسیدند عملکرد ذهنی داوطلب‌هایی که روزانه دو تا سه وعده سبزیجات برگ سبز مصرف کرده‌اند بهتر از افرادی است که علاقه‌ای به مصرف این سبزیجات نداشته‌اند.

علاوه بر این محققان فعالیت‌های بدنی، سوابق خانوادگی و همچنین میزان تحصیلات این افراد را نیز مدنظر داشتند. افول قدرت ذهنی زمینه‌ساز بیماری‌های زوال عقل مانند آلزایمر است.

محققان بر این بارو هستند که مصرف سبزیجات برگ سبز روشی بسیار ساده و ابتدایی برای مراقبت از مغز محسوب می‌شود. این تأثیر می‌تواند در اثر میزان بالای ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در این سبزیجات باشد. در هر حال توصیه می‌کنیم که به‌طور مرتب اسفناج و سبزیجات برگ سبز میل کنید.

منبع:msn

کد خبر 293223

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha