در آستانه هفته معلم و در شرایطی که معلمان به وضعیت معیشتی‌شان و وجود تبعیض نسبت به دیگر کارمندان دولت اعتراض دارند، همچنان این وعده‌هاست که درباره پرداخت معوقات و افزایش حقوق آنها تکرار می‌شود.

روز گذشته و در آخرين نمونه مديركل دفتر وزارتي آموزش و پرورش از پرداخت معوقات حق‌التدريس فرهنگيان تا هفته معلم خبر داد.

محمد فاضل در پاسخ به اين پرسش كه حق‌التدريس معوق فرهنگيان چه زماني پرداخت مي‌شود، گفت: مشكلات پرداخت حق‌التدريس معوق فرهنگيان تقريبا حل شده و در همين روزها براي پرداخت در اختيار استان‌ها قرار خواهد گرفت.

همچنين براي چندمين بار بازهم مسئولان وزارت آموزش پرورش وعده افزايش حقوق معلمان را درصورت اجراي طرح رتبه بندي معلمان تكرار كردند. معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش گفته كه معلمان در طرح رتبه‌بندي بايد صبوري كنند، رتبه‌بندي كه اكنون در ذهن معلمان است و آن را نقد مي‌كنند، طرحي نيست كه در دستور تصويب قرار دارد.

سيدمحمد بطحايي وعده داده همه معلماني كه دست‌كم 6سال سابقه دارند، شامل طرح رتبه‌بندي خواهند شد.به گفته وي شاخص‌هايي كه در اين طرح اعمال مي‌شود همان وظايفي بوده كه معلمان در حال انجام آن هستند و اين در حالي است كه بيش از 90درصد معلمان، شامل رتبه يك اين طرح شده و حداقل بين يك ميليون و 800 تا 2ميليون ريال به حقوق آنان افزوده مي‌شود.

اين اظهارات در حالي است كه هم معلمان و هم نمايندگان مجلس به وضعيت فعلي درباره اجراي اين طرح اعتراض دارند. يكي از معلمان با سابقه درباره طرح رتبه‌بندي به همشهري گفت:براي ارتقا از طريق طرح رتبه‌بندي بايد هفت‌خوان رستم را بگذرانيم، معلمان بايد پيش از هر كاري در سطح كاركنان سازمان‌هاي ديگر قرار بگيرند و پس از آن رتبه آنها براساس طرح رتبه‌بندي، ‌يك رتبه ارتقا پيدا كند.

يكي ديگر از معلمان نيز با اشاره به اينكه جزئيات اجراي اين طرح براي فرهنگيان مبهم است، گفت: طرح رتبه‌بندي معلمان شرايط مطلوبي ايجاد نمي‌كند و با اجراي اين طرح معجزه‌اي رخ نمي‌دهد و احتمال مي‌رود با اجراي آن 10 تا 20درصد معلمان ارتقا پيدا كنند. اين طرح همچون مسكن براي يك بيماري مزمن است و بايد چاره‌انديشي اساسي شود.

اين در شرايطي است كه به گفته عليرضا سليمي، ‌عضو كميسيون آموزش مجلس مشكل در حقوق معلمان همچنان پابرجاست. در اين سال‌ها دريافتي معلمان با اما و اگر همراه بوده و نوعي تبعيض در دريافتي‌ها ديده مي‌شود كه به‌طور جدي مطرح است. افزون بر آن معوقات معلمان نيز پرداخت نشده‌است درحالي‌كه در بودجه امسال 4هزار ميليارد تومان بودجه اين بخش را افزايش داد‌ه‌ايم.

نمايندگان مجلس نيز تاكنون بارها درباره رسيدگي به مشكلات معلمان به وزير آموزش و پرورش تذكر داده‌اند و استيضاح وزير آموزش و پرورش از اواخر سال93 با 60 امضا در مجلس مطرح است.

هفته گذشته گروهي از معلمان تهراني در اعتراض به وضعيت معيشتي‌شان مقابل اداره‌كل آموزش و پرورش تهران تجمع كردند. آنان با در دست داشتن پلاكاردهايي با مضامين «آيا نمايندگان مجلس نيز رتبه‌بندي مي‌شوند؟»، « آقاي روحاني كليد آموزش و پرورش پيدا نشد؟»، «معيشت همراه با منزلت»، «بهبود سطح معيشت معلمان حق مسلم است»، «معلم بيدار است از تبعيض بيزار است»، «درد ما فقر نيست، فرق است»، خواسته‌هاي خود را مطرح كردند.

کد خبر 292791

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha