همشهری آنلاین: خبرگزاری فرانسه روز شنبه در خبری فوری از کابل به نقل از رییس جمهوری افغانستان اعلام کرد که گروه تروریستی داعش مسوولیت انفجارهای مرگبار صبح روز شنبه در ننگرهار این کشور را به عهده گرفته است.

 گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجارهای مرگبار افغانستان را به عهده گرفت

به گزارش ايرنا، براساس این گزارش، 'محمد اشرف غنی' اعلام کرد که گروه داعش با صدور اطلاعیه ای مسولیت حمله انتحاری - تروریستی در جلال آباد مرکز استان ننگرهار را که به مرگ 33 تن از شهروندان این کشور انجامید، به عهده گرفت.

این گزارش بدون اشاره به جزییات بیشتر از نحوه اطلاع رسانی رییس جمهور افغانستان در این مورد و یا ارائه اطلاعات بیش تر از اطلاعیه داعش، فقط به مرگبار بودن این حمله تروریستی اشاره کرد و افزود: حمله انتحاری تروریست های داعش ساعت 8 صبح روز شنبه در جلال آباد در مقابل کابل بانک زمانی رخ داد که تعداد زیادی از شهروندان برای امور بانکی در مقابل ساختمان این بانک منتظر بودند.

به گزارش ایرنا در کابل، 'نجیب الله کامه وال' رییس بهداشت استان ننگرهار افغانستان روز  شنبه در یک گفت وگوی خبری گفت: تاکنون شمار کشته های حمله انتحاری در منطقه شهر کهنه جلال آباد به 33 تن و شمار زخمی ها نیز به 100 تن افزایش یافته است.

پیش تر شمار کشته ها 22 و زخمی ها 50 نفر اعلام شده بود.

براساس گزارش ها دو انفجار دیگر نیز در شهر جلال آباد پس از این حمله انتحاری رخ داد که هنوز جزئیات آن روشن نیست.

منابع خبری افغانستان اعلام کردند که یک پلیس این کشور بر اثر انفجار بمبی در شهرستان بهسود استان ننگرهار که ساعاتی پس از انفجار منطقه شهر کهنه رخ داد، کشته و 2 تن از آنان زخمی شدند.

در عین حال اداره امنیت ملی افغانستان نیز امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که فردی به نام اختر محمد را که قصد انجام حمله انتحاری علیه نیروهای افغان در استان بلخ را داشت پیش از رسیدن به هدف شناسایی و بازداشت کرد.

وی در حالی بازداشت شد که جلیقه انتحاری بر تن داشت.

بر اساس این بیانیه دو تن دیگر نیز به اتهام جاسازی بمب کنار جاده ای در این استان دستگیر شدند.

کد خبر 292551

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha