همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت:ادعای عربستان موهن و بی‌اساس است و آنها خودشان به خوبی می‌دانند که ما هیچ نیروی نظامی در یمن نداریم.

 احمدرضا پوردستان

به گزارش تسنیم، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش امروز در حاشیه رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمام حرکت‌های داعش در منطقه رصد می‌شود در خصوص امنیت مرزهای کشور و احتمال نفوذ نیروهای داعش به داخل ایران، گفت: مرزهای شرقی کشور در اختیار نیروی انتظامی و مرزبانی است اما تعاملات خوبی بین ارتش و سپاه برقرار است و در صورتی که نیاز باشد مقابله جدی با هرگونه خودنمایی آنان خواهیم داشت.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره تصمیم روسیه در فروش سامانه موشکی اس 300 به ایران و اینکه برخی کشورها آن را تهدیدی برای منطقه عنوان کرده‌اند گفت: این موضوع ارتباطی به امنیت منطقه ندارد. دکترین دفاعی ما ارتقاء توان نظامی و مقابله با هرگونه تهدیدی است و ما به دنبال ارتقاء توان دفاعی هستیم.

خبرنگاری از فرمانده نیروی زمینی ارتش پرسید که با توجه به تحریم آب‌های ساحلی یمن آیا این امکان وجود دارد که کشتی‌های ایرانی مورد بازرسی قرار بگیرند که وی در پاسخ گفت: همانگونه که اشاره کردید، این تحریم، شامل آب‌های ساحلی یمن است و نیروی دریایی ارتش ایران در آب‌های بین‌المللی حضور دارد و این اتفاق هیچ وقت رخ نخواهد داد.

پوردستان در بخش دیگری از سخنانش با محکومیت حمله نظامی عربستان به یمن در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات سخنگوی ائتلاف سعودی مبنی بر کمک نظامی ایران به یمن گفت: ما از حادثه یمن متاثر هستیم؛ ما با توجه به تعهدات بین‌المللی که داریم نمی‌توانیم به یمن کمک نظامی کنیم اما این آمادگی را داریم که کمک‌های دارویی و پزشکی به این کشور مسلمان انجام دهیم.

وی ادامه داد: ادعای عربستان موهن و بی‌اساس است و آنها خودشان به خوبی می‌دانند که ما هیچ نیروی نظامی در یمن نداریم. نیروهای آل سعود و همپیمانان آنان تمامی حواشی یمن را رصد می‌کنند و مطمئن هستند که ایران هیچ کمکی به یمن ارسال نمی‌کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سوالی در خصوص حضور نظامی ایران در عراق مقابله با داعش، اظهار داشت: ما حضور نظامی نداریم. کمک ایران مستشاری است و خوشحالیم که ارتش عراق امروز با حمایت مردمش در حال بیرون راندن داعشی‌هاست و انشاءالله گام آخر را در پاکسازی کامل عراق برخواهند داشت.

کد خبر 292532

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha