همشهری آنلاین: سخنگوی عملیات استان الانبار عراق روز پنجشنبه اعلام کرد: نیروهای ارتش کنترل شهر الرمادی را به طور کامل به دست گرفتند.

iraq

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، سرتیپ «سعد معن» افزود: مناطق الصوفیه و البوغانم که هم اکنون در اشغال گروه تروریستی داعش است، خارج از محدوده الرمادی قرار دارد.

وی افزود: نیروهای عراقی به زودی عملیات بزرگی را برای پاکسازی مناطق الصوفیه و البوغانم از وجود تروریست‌های داعش آغاز خواهند کرد.

پلیس استان الانبار نیز روز پنجشنبه وضعیت الرمادی را نامناسب توصیف کرد و از وزارت کشور خواست نسبت به ارسال سلاح و مهمات به منطقه اقدام کند.

«صباح کرحوت» رییس شورای استان الانبار روز گذشته اعلام کرده بود که گروه تروریستی داعش همچنان الرمادی را مورد حمله قرار می‌دهد و از این رو وزارتخانه‌های کشور و دفاع برای جلوگیری از سیطره تروریست‌ها بر این شهر باید سلاح و مهمات کافی ارسال و عشایر را به سلاح‌های سنگین و پیشرفته مجهز کنند.

گروه تروریستی داعش که دست پرورده غرب و برخی کشورهای همپیمان آمریکا در منطقه است، در جریان پیشروی تابستان 2014 در خاک سوریه و شمال و غرب عراق، با اشغال شهرها، شهرک‌ها و سرزمین‌های گسترده، تاکنون جنایت‌های هولناکی را در سوریه و عراق مرتکب شده است.

ارتش عراق در چند ماه اخیر توانسته است با کمک نیروهای داوطلب مردمی و عشایر، پیروزی‌هایی را به دست آورده و بیشتر شهرها را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کند.

کد خبر 292386

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha